Gå til innhold

Jenta vår er ikke invitert i bursdag... sårt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her vi bor er det en god del andre småbarnsforeldre, og mange med jenter i 3-5 års alderen. Nå har ei nabojente bursdagsfest, vi har sett de andre nabojentene gå inn dit. Men jenta vår er ikke invitert... Til tross for at de har vært på besøk hos hverandre og lekt en del sammen, både inne og ute.

Dette provoserer meg veldig. Og jeg kjenner at jeg blir både sint og lei meg. Det er rimelig oversiktlig i nabolaget her, og jeg frykter at jenta vår får høre at de andre var der.

Dette er noe jeg som mor frykter. Kjenner at jeg ikke kommer til å være så veldig hyggelig neste gang jeg ser naboene.

Hva ville dere syntes om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så ikke ut til at dette innlegget ble postet, så jeg må bare sjekke...

Skrevet

Vet du jeg har faktisk opplevd det en gang. Foreldrene til en 6 år gammel gutt lot gutten velge selv. Min sønn og han hadde da hatt en uke hvor de hadde kranglet litt og bursdagsgutten hadde da valgt å unngå og be min sønn.

Jeg ble så provosert og sa rett ut til foreldrene at jeg synes oppførselen ikke lignet grisen. Sånt gjør man bare ikke. Alle i gata var bedt utenom min sønn.

Det sier mer om foreldrene enn barna. Skjønner ikke at noen foreldre er så korttenkte. Ikke rart det er krig i verden gitt. Nei å være inkluderende er ikke en egenskap alle foreldre har tilegnet seg.....dessverre.

Skjønner du er skuffet. Klem til deg:)

Skrevet

Nei, jeg skjønner ikke helt hva de tenker med.

Nå har pappa tatt med seg jenta vår på kino. De skulle egentlig på lekeplassen, men vi er ble litt redde for at hun skal se bursdagsgjestene når de drar.

Tror jeg synes dette er ekstra ille fordi jenta vår er så sjenert og følsom.

Er usikker på om jeg kommer til å si noe til foreldrene. Men mulig jeg kommer til å gi dem et hint om at vi vet de hadde bursdagsfest...

Skrevet

Jeg ville ha snakket med foreldrene til dette barnet. Helt uakseptabelt når noen nabobarn får gå og ett er ekskludert.

Skrevet

ekskludering av barn på den måten er mobbing vil jeg si!

Det er helt uakseptabelt at voksne mennesker holder på slik! Jeg ville sagt i fra at jeg syns det er veldig dårlig gjort at de gjør det på den måten!

Skrevet

Dette med bursdager er ikke lett. Ingen liker å føle seg ekskludert. Og viss de er på samme alder, og alle bortsett fra jenta di er invitert så er det jo ikke bra. Men ofte tror jeg at dette faktisk foreldrene føler mer på dette enn barna. Det er ikke alltid det er like enkelt for di som inviterer heller, for et sted går jo grensen. Men å eksludere kun et barn som er på samme alder og har vært en del i lag med bursdagsbarnet, det ser jo alle at er galt.

Jeg tror allikevel ikke at du tjener på å si noe. Prøv å svelge denne kamelen, og inviter heller denne jenta med den aller største selvfølgelighet når jenta di skal ha bursdag .Tror det er tydelige signaler nok, og uten å lage sur stemning.

Skrevet

Noen ganger er man nødt til å invitere noen og ikke alle. Da bør man lage klare kriterier som for eksempel alle 4 åringene, alle som går på samme avdeling i barnehagen, bare jentene eller liknende. Om man bare velger ut noen må man sørge for at det er fler som ikke blir invitert enn de som blir invitert. Da synes jeg det er greit.

Hvis jenta di er den eneste som ikke har fått noen invitasjon synes jeg du skal snakke med foreldrene, men ikke at du skal gjøre noen stor sak ut av det. Sansynlig vis er det ikke vondt ment.

Skrevet

Det er sårt!! Bra at de ikke er eldre slik det ikke blir så tydelig. For jenta di sin del burde du nok være superhyggelig neste gang, og inviter nabojenta på bursdag neste gang. Da blir hun nok invitert neste gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...