Gå til innhold

Usj, vanskelig nabokjerring...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gubben var så "heldig" å bli valgt som leder i velforeningen her på årsmøtet i fjor. Tror det var hele 8 personer til stede, og det er vel ca 25 husstander så det var jo skrøpelig i seg selv. Det var vel meget motvillig at han tok det på seg, for han er ikke noen ledertype syns han selv.

Nå, når jeg har termin om en uke, og vi har tusen ting å ordne med hus, bil og hage så blir det selvsagt trøbbel.

En gammel dame irriterer seg over en bil som står parkert i veien for henne mener hun. Aner ikke hvor mange ganger hun har ringt. Jeg orker ikke ta telefonen lengre.

Først var det en bil, og mannen min fikk overtalt de som eier den til å flytte den til et annet sted. Nå er det kommet en ny bil der (som visstnok eies av søster til samme familie som hadde den første bilen) og nå ville hun ha fortgang i at det skjedde noe, han var jo den som skulle hjelpe i slike tilfeller mente hun. (ikke at hun noengang har vært med på møter i velforeningen)

Hun hadde snakket med lensmannen og de skulle komme inn en dag og se på det, men ellers var det leder i velforeningen som skulle ta seg av sånt.

Kan det virkelig stemme at han må ta seg av nabokrangler? Han har så mye på seg for tiden fra før at jeg er redd han skal få hjerteinfarkt eller noe, og denne dama hjelper overhodet ikke...

Noen som kan noe som helst om slike problemer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har vel et visst ansvar for hva som skjer i nabolaget når han er formann i velforeningen ja. Men det finnes vel noen papirer i denne velforeningen som sier noe konkret om hva som er hans ansvar og ikke. Evn kan han vel rådføre seg med de andre i styret.

Skrevet

Usj ja. Han får vel gjerne tromme sammen til et styremøte..

Skrevet

To forhold; står den virkelig i veien for henne ? Står den i veien for evt. utrykningskjøretøy ?

Står den i veien for utrykningskjøretøy vil jeg anse det som hans ansvar.

Hvordan står den evt. i veien for henne ?

Uansett, er parkeringen regulert i noen regler fra velforeningen ?

Hvis du mener hun bare er vanskelig, så foreslår jeg at mannen din sier til henne at han kan innkalle til et møte med de som parkerer og henne slik at hun kan forklare hvorfor parkeringen hindrer henne. Mulig at hun trekker seg når hun må stå for noe..

Er det virkelig et problem med parkeringen kan dere evt. få satt opp et parkering forbudt skilt.

Ansvar som ligger i vervet til mannen din bør være klart definert ift. hans myndighet..

Skrevet

Den står ikke i veien for utrykningskjøretøy, og hun har ikke bil selv. Men den kan muligens sant nok gjøre det noe vanskeligere å snu der nede. Det er helt i enden av en vei så hun er vel vandt til å ha den for seg selv tenker jeg. Hun har ringt både mannen min (ørten ganger) og lensmannen. Men det viste seg i dag at hun ikke har snakket med dem det gjelder...

Hun er gammel og har vel litt problemer med å ordne ting og tang etter at mannen døde som sikkert tok seg av det meste. Det er kommunal vei,men hun mener det er på hennes tomt. Så en annen nabo fikk også problemer med henne da han holdt på med utfylling av tomten sin og lastebilen stod her mens de holdt på...

I dag begynte hun også å bable om at hadde de hadde folkeskikk og spurt først osv... Hun hadde nemlig folkeskikk og det visste hun at mannen min hadde også,foreldrene hans er jo slik og sånn. Og i neste åndedrag mente hun at mannen i huset som har forårsaket problemet var frekk fordi han hadde sagt han ikke kunne snakke med henne når hun ringte henne mens han var på jobb... Og så maste hun om samboeren hans, som hadde så og så mange unger med så og så mange forskjellige og at han ikke var faren til noen av dem! Saklig...

Liker ikke gamle gretne kjerringer jeg.. Håper jeg aldri blir sånn!

I mine øyne er det vel vanlig folkeskikk å ta problemet opp med den det gjelder før man ringer lensmannen... Vel vel. Takk for råd og for at dere "hørte" på mine frustrasjoner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...