Gå til innhold

Kan jeg stole på denne mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca. 6 mnd siden møtte jeg en mann når jeg var på "storbyferie" i Oslo. Vi fant tonen med en gang og holdt kontakten etter det. Jeg bor 1 times flytur unna. Jeg har lenge vurdert å flytte til Oslo selv, derfor fant vi ut at vi vil finne ut om det kan bli noe mer.

Siden har vi møttes nesten annankvar helg, når vi begge har barnefri. Eg har 1 datter, han har en sønn.

Han var sammen med eksen ca. 3 år tilsammen. Dei fikk sønnen, som i dag er 4 år. Han har vanlig samvær. Men så kommer det jeg synes er merkelig: han sier at eksen hans er syk i hodet (manipulerende osv), så han får aldri komme og hente sønnen sin hos henne. Hun har til og med hemmelig adresse, så han må alltid hente sønnen i barnehagen. Han framstiller henne alltid fram som den syke dama.

Jeg har akkurat begynt å tenke på å introdusere han for dattra mi, men denne historien ligger å skurrer litt i bakhodet mitt.

Min tanke er at det er han som hadde trengt hemmelig adresse dersom hun er så psyko som han påstår.

Han er ellers verdens snilleste og omtenksomme, så jeg vil jo egentlig stole på det han sier.

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg hadde tatt en forsiktig, høflig telefon til eks'en....

Høres veldig merkelig ut !!

Skrevet

Det stinker litt av hele historien... jeg ser heller ikke logikken at HUN skal ha hemmelig adresse dersom det er hun som er psyko.

Tror du burde gjøre litt mer research før du satser for mye på ham.

Skrevet

Hi her.

Har vært inne på tanken. Men da må jeg snoke på tlf hans for å finne nr.

Skrevet

Han sier at hun ble helt gal når hun ble gravid (han ønsket egntlig ikke å beholde, men tvang selvfølgelig ikke til abort), og kanskje mulig hun fikk fødselsdepresjon etterpå?

Hun har hatt hemmelig adresse helt siden de flyttet fra hverandre.

Skrevet

Hvis hun er så syk i hodet at hun må ha hemmelig adresse er det vel mer enn rart om hun får ha barnet hjemme hos seg? Hvis hun virkelig har hemmelig adresse er det nok heller pga at han har vært voldelig mot henne... Verdens mest snille og omtenksomme er jo merkelappen psykopater ofte får før en blir ordentlig kjent med dem...

Skrevet

Signerer 12:54. Min eks samboer var en voldelig drittsekk (som jeg gudskjelov aldri ikk barn med), og jeg har vel til gode å møte en mann som er mer sjarmerende, snill og oppmerksom enn hva han var frem til jeg satt skikkelig på kroken og hadde flyttet sammen med ham.

Skrevet

Hmm...ringer en bjelle i hodet mitt om at noe skurrer. Ville nok sjekket grundigere opp var jeg deg ja. Men du finner ikke henne om hun har hemmelig adresse, men google navnet hans å se hva som dukker opp, hender det kan komme fram noe da hvis man er "heldig".

Men helt ærlig så tror jeg at jeg hadde takka for meg, vet at voldelige menn kan være uvanlig hyggelige og oppmerksomme i starten og det er alltid eksen som er "psyko".

Skrevet

Man har ikke hemmelig adresse helt uten grunn.

Da jeg traff min kjæreste og var preget av et liv med vold før så sa jeg rett ut til han at jeg ville snakke med eksen hans og han gav meg telefonnummeret uten å blunke.

Jeg har aldri ringt henne men det at han gjorde det viser at han er den han utgir seg for å være ;)

Skrevet

Jeg tenker at det er nettop det som exen hans har gjort jeg ville gjort hvis han var gæern og jeg måtte beskytte meg selv med å holde'n laaangt unna meg.

Jeg har en ex med besøksforbud som påstår at det er JEG som er gal og at det er han som er den uskyldige midt oppe i alt selv etter drapstrusler telefonterror midt på natta og flere forsøk på å slå seg gjennom døra.

Det hørtes litt vel kjent ut til at jeg ville satset på'n ihvertfall.

Skrevet

Ja, mange fornuftige svar her, tusen takk:-)

Men hadde han virkelig fått vanlig samvær med gutten dersom det var han som var psyko?

HI

Skrevet

Om de har delt foreldrerett så må eksen gå inn for at han skal miste retten til vanlig samvær. GOdt mulig hu ikke har orket å sette i gang en rettsprosess.

Brodern min er ustabil og overlater ungen sin til seg selv når han har ham. Likevel får han "standard" samvær hver onsdag og annenhver helg. Har vært i retten for å få mer, men de opprettholdt det vanlige samværet.

SÅ mange raringer kan få en god del samvær, dessverre.

Skrevet

Ofte er slike psykoer verdens hyggeligste og sjarmerende. Og at en person reagerer f.eks med syklig sjalusi eller kontrollbehov ovenfor ei dame betyr ikke nødvendigvis at han er slem med barnet.

Det kan og være at hun er redd for følgene ved å nekte han samvær, eller at hun har forsøkt og han har sjarmert alle i senk og fått samvær på tross av andre ting.

Hilsen ei som har levd med en psykopat av en far, og vet at noen mennesker kan snurre enhver rundt fingeren.

Skrevet

I hovedsak så skal man aldri stole på en mann/dame som slenger uhemmet mye dritt om eksen. Joda, eksen kan godt være "syk i hodet", men om den ene parten legger ALL skyld på eksen sin og forteller at hun er heeelt syk, mens han er heeelt normal, så skurrer det alltid. Det MÅ to til for å lage et helvete - hvertfall som regel.

Skrevet

Jeg har lest inlleggene over og er enig med damene her om at noe skurrer.

Du må be om full innsikt i bakhistorien hans hvis du skal videre med denne mannen. Ingen lever på skjult adresse uten at konflikten har vært stor, mest sannsynlig har det vært trusler og vold.

Dersom han kommer med unnskyldninger og er lite vilig til å gi deg fullt innsyn tror jeg at du bør avslutte forholdet. Her er det mye som tyder på at du leker meg ilden.

Skrevet

Sjekk han opp i strafferegisteret.. hvis du har noen kontakter..

Skrevet

Tross alt "snilt" av ham å opplyse deg om at eksen har hemmelig adresse, på et så tidlig tidspunkt i forholdet!

Ville vært mye verre om du ble gravid og gift med ham før du fikk vite det.

Skrevet

Sjekk om hun har face da vel?? Så kan du sende henne melding hvor du forklarer hvem du er og hva du vil vite. Legg ved ditt telefonnummer itilfelle hun vil ringe deg for å forklare?

Ville ikke ha flyttet så langt utenfor mitt nettverk for å bo sammen med denne mannen uten at jeg hadde visst hvorfor x-en har hemmelig adr. Kanskje du kan snakke med noen av vennene, søsken eller foreldrene hans om dette i tillegg??

Skrevet

Tusen takk for tips og råd :-) Jeg venter nok i hvert fall en god stund lengre før vi tar steg videre.

HI

Skrevet

Her er det mye som skurrer. For alt du vet kan det være han er sammen med "eksen" ennå, og sier hun har hemmelig adresse sånn at du ikke skal kunne treffe henne.

Det var tilfelle for en venninne av meg. Hun bor i Oslo, og traff en fyr fra Larvik. Eksen hans var det visst masse tull med, men vi fant ut adressen hans og det viste seg at de bodde sammen enda!

Denne fyren ville jeg ha holdt meg unna. Spesielt om jeg hadde hatt barn.

Skrevet

Her ringer varselklokkene kjempehøyt!!!

Snart er deg deg han refererer til som "den syke dama". Kutt all kontakt snarest!!!

Skrevet

du trenger ikke snikke nr fra tlf han. du sjekker om han har henne på facebook eller om hun er på facebook, så skriver du en beskjed til henne der på privaten. så kan du spør hvordan han er.

eller finn hun på facebook bruke hele navnet og søk på 1881.no

tror nok eg ville funnet ut litt mer om denne mannen. høres jo litt merkelig ut sånn han beskriver henne. og hemmelig adresse han ikke får vite om det tyder veldig på at han har gjort henne noe. men skal ikke si sikkert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...