Gå til innhold

prematur uke 30, noen m erfaring???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går i et høyrissiko svangerskap der jeg alt i uke 28 har hatt vannavgang og rier som ble stoppet med drypp... På tirsdag er jeg nådd uke 30, og lurer på om det er noen som har fått prematurt i den uka, og hva de gikk igjennom og hvilke komplikasjoner babyen hadde.... ??? Jeg har fått prematurt i uke 27 for snart 3 år siden, men føler dette blir helt anderledes om uhellet skulle være ute og jeg får prematurt igjen... Føler jeg trenger å være litt forberedt i tilfelle babyen kommer,,,,

Noen med erfaring på prematurt i uke 30??? Får ikke så mange utfyllende svar fra legen eller jm, bare svar på vekt og at alle babyer er forskjellige når de kommer til verden så de kan ikke gi meg noen sikkre svar og lar derfor være å si så mye....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel dessverre riktig som de sier, at alle er forskjellige og at de dermed må se hvordan det går før de sier noe. Men uke 28 regnes vel som den "magiske grensen", og den har du jo passert (hurra!). En venninne av meg fikk i uke 30 (etter vannavgang uke 24), og det har gått utrolig glatt. Litt slit med mat og vektoppgang, såklart, hun var lita, men ellers ingen ting. Jenta hang litt etter min jevnaldrende gutt motorisk de første årene, men verbalt var hun lysår foran - nå har det heldigvis jevnet seg ut litt;-)

Lykke til!

Skrevet

Var og er jublende glad for at jeg er kommet forbi uke 27 som jeg fødte i forrige svangerskap :) Men alle har erfaringer på godt og vondt, og om noen har lyst å dele sin historie med meg, så hadde jeg blitt meget beæret og glad :)

Skrevet

Hei det er mange historier på prematurforumet her.

Skrevet

Da har du helt sikkert fått lungemodningssprøyte alt i uke 28? Var selv i fare for å føde prematurt. JM sa da til meg at etter uke 32 setter de ikke lungemodningssprøyte lenger for da er lungene ok modne. Da din baby har fått sprøyte og er 30 uker begynner sikkert lungene å bli modne, tror du ikke? Hold ut litt til om du kan, så går det nok bra skal du se. Det er hvertfal enorm forskjell på uke 27 og uke 30 med tanke på komplikasjoner ol. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...