Grevinnen Skrevet 12. juni 2010 #1 Skrevet 12. juni 2010 For akkurat 4 år siden var jeg høygravid med sønnen min, og han ble født 17. juni. Da ble jeg lagt inn i uke 39, med akkurat samme symptomer. Var skikkelig dårlig. Ble satt igang etter tre dager på sykehuset. Nå er jeg så lei meg :-( Er 35+5 og har fått målt høyt blodtrykk, ødemer og proteiner i urinen igjen... Blodtrykket er ikke så høyt, men det virker som det er stigende, så jeg skal ligge mest mulig og komme inn igjen på kontroll mandag. Uff, så utrolig dårlig timing, vi jo ikke føde enda! Er jo litt tidlig! Men det aller verste er at sønnen min har bursdag og mamma kan ikke ordne noe! Vi skal ha barnebursdag og familiebursdag og alt... om bare noe dager... asj ass.. Blir så lei meg! Jeg vet at jeg må ta det med ro og at dette er alvorlig og alt, men det er fælt for det. Ekstremt dårlig timing! uff:-( Jordmor sa at hvis jeg var lfink og slappet av kunne man klare å holde det i sjakk noen uker, men det går mest sannsynlig ikke ned. Blir nok fødsel før tiden uansett, og det er egentlig helt greit. Bare bli ferdig med bursdagen til storebror først! Måtte bare få det ut! Noen andre som har vært i lignende situasjon? Svangerskapsforgiftning?
minimimmi Skrevet 12. juni 2010 #2 Skrevet 12. juni 2010 Skjønner du er frustrert! Har ikke sv.forgitning selv, men min mor har hatt det, så nå er jeg inne til flere kontroller, men forløpig bare blodtrykket som er litt høyt og ødemer. Kan tenke meg at det er vanskelig for deg å slappe helt av! Og at timingen ikke kunne vært dårligere nå. Men Prøv å tenk at det er for deres alle beste at du prøver å slappe av så godt du kan :-) Har du en mann i huset så kanskje han burde fått seg en liten test både på enkel kakebaking til å stelle i stand litt fest :-) Og be venner og familie om en hjelpende hånd! De skjønner helt sikkert at lillemann må få bursdagsfeiring! :-) Det viktigste må da være at du klarer å være til stede! :-) At lillegutt værtfall har deg der på bursdag, og da er det nødvendig at du slapper av. Ønsker deg lykke til og håper du slipper sykehuset med de første. Og håper dere får feira bursdag, men husk at du må tenke på deg selv også! Ikke få dårlig samvittighet selv om alt ikke blir som du skulle ønsket. :-)
Gravid ut juni Skrevet 12. juni 2010 #3 Skrevet 12. juni 2010 Håper det holder seg stabilt, så du kan være hjemme. Har også fått påbegynnen svangerskapsforgiftning. Høytblodtryk, eggevite og masse ødem i kroppen. Men får heldigviss være hjemme og ta det svært med ro. Kan hende jeg slipper å bli super dårlig og innlagt. Men får ta det som kommer.
Grevinnen Skrevet 12. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 12. juni 2010 ja, jeg klarer faktisk å ta det med ro nå og merker at det hjelper - deilig... Hvor langt er du på vei "gravid ut juni"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå