Gå til innhold

Hva var det LURESETE du kjøpte inn sist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen tråd her ;o) Veldig kjekt å høre om andres erfaringer.

Våre (les mine ;o) beste kjøp var:

-Lammeskinn 2 stk, ett til vogna og ett til senga/vogga

-Manduca bæresele. Snuppa ville bare bæres i en periode

-City cross vogna. Kjempegod!

-Ullteppe

-Baby callen. Hun sov endel ute

-Babygymmen. En sånn junglegym fra fisher price. Underholdende helt fram til nå nylig (11 mnd)

-Melkebegerne fra Avent. Kan i tillegg til melk brukes til å fryse ned hjemmelaget middag, oppbevare nykokte smokker, eller kjeks, bær, frukt el når man er på tur.

-Ulltøy, brukte ikke annet gjennom hele vinteren

-Myke skinntøfler fra Nøstebarn. Brukt daglig siden hun begynte å reise seg. Men sikkert ganske ubrukelig før den tid.

-Badestativet til å ha i balja. Hun sprella som en liten fisk, og med olje i vannet er det lett å miste grepet. Med stativet følte vi oss tryggere alle mann

Ja... det var det jeg kom på i farta.

Andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ergo bæreselen er definitivt beste kjøp ever :) Brukes fortsatt til minsten som nå er 3,5 år :)

Skrevet

Bæresele til en 3,5 åring? Var det det du mente?

Skrevet

En ammepute kanskje og barnevogn. En ammepute er ikke særlig til hjelp hvis du sitter i en sofa, men vi har en lenestol hvor ammeputa støttet seg på armlenene og det var helt perfekt høyde i forhold til ammingen, så for min del var ammeputa gull verdt.

Det jeg ikke hadde i starten, men som jeg virkelig skulle hatt i starten var en bæresele eller bæresjal, da jeg hadde en baby som måtte ha kroppskontakt hele tiden.

Hun sov ikke i sprinkelsenga de 4 første månedene, og etter 2 mnd skulle hun ikke sove i vugga si heller. Da var vogna utrolig kjekk å ha som soveplass, i tillegg til å gå tur med:)

Skrevet

Vippestolen til babybjørn er alldeles suveren. Lille-snuppa klarte å gi seg selv fart fra hun bare var et par måneder.

Og litt fine gulpekluter i mengder (f eks de til Name It.)

Skrevet

Bæresele som kan brukes fra nyfødt til ca 20 kg. Jeg har brukt den fra jeg kjøpte den da småen var ca 3 mnd, og bruker den fortsatt :) Min 3,5-åring er en liten lettvekter så hun kan fint bruke den en stund ennå. Men går jo meste av tiden nå da.

Skrevet

Handla en del unødvendige ting, men de tingene som viste seg å bli "livsviktige" er:

-dobbel elektrisk brystpumpe (er sjeleglad for at den ble kjøpt inn, da jeg ammet ekstremt mye til vanlig, og fikk problemer med brystbetennelse HVER gang sønnen min var syk, eller hadde nedgang i apetitt)

-Baby call, sønnen min sov mye ute i vogn som liten baby. Nå er han 2 år3mnd og må skifte til "storgutt-seng" (pga at han er så stor i str og nesten klarer å vippe senga.) Derfor har vi tatt babycallen i bruk igjen for å ha kontroll på han. Nå oppgraderer vi også til babycall med kamera.

-"Acta Graco Logico S" bilstol. kjøper samme stolen denne gangen. var kjempefornøyd. ungen lå mer enn han satt i den stolen, og sov som en engeli bilen, kjempepraktisk å slippe å ta han ut av stolen hver gang vi var fremme et sted!

-vippestol, denne lå han mye i, og etterhvert som han vokste justerte vi bare opp ryggen så han kunne sitte i den.

-babygym. sønnen min hadde stram muskulatur i nakken etter en hard fødsel, og hadde derfor problemer med å snu hodet. babygymmen var en kjempeoppmuntrer til de bevegelsene som var nødvendig for at han skulle få en normalt fungerende muskulatur. også syntes han selvfølgelig at den var kjempegøy å leke med! :)

-Lammeskinnspose til vogn

-ulltøy fra nøstebarn

kunne sikkert ramsa opp enda mer:P

Skrevet

Kopierer de fire første punktene dine, for der er jeg heeelt enig m deg;

-Lammeskinn 2 stk, ett til vogna og ett til senga/vogga

-Manduca bæresele. Genial sele, kan brukes fra nyfødt til 2-3 års alder

-City cross vogna. Kjempegod!

-Ullteppe, og tepper generelt (dyne har vi faktisk aldri brukt..Bruker tepper eller "sovepose" fra H&M istedet- mye mer praktisk for aktive babyer i senga, som ruller og sparker av seg dyna;)

-Badestol til å ha i balja, som baby ligger i mens den bader. Veldig kjekt å slippe å ni-holde på en oljeglatt sprellebaby.

-Babybjørn vippestol

-Britax Rømer babysafe plus bilstol, bruker den faktisk fortsatt til jenta vår på 20 mnd (hun er en lettvekter, og siden stolen har såpass lang rygg passer den fortsatt i lengden)

-Ikea Antilop spisestol, fra babyen kan sitte- veldig praktisk og god (og billig!) høystol, som vi har hatt myye glede av fra ca 6-7 mnds alder og fram til nå, 20 mnd.

Skrevet

magica og lille tryll: Har du brujt babybjørn bæresele og hva syns du i tilfelle om den sammnelignet med manduca? Jeg brukte babybjørn mye m nr 2, var så praktisk når jeg hadde en toåring i tillegg.. Men fikk en del vont i både rygg, nakke og skuldrer av den. På bilder ser det ut som manducaen er mer stødig, og også støtter babyen mer. Stemmer det tro?

Skrevet

Har brukt begge selene selv, og Manducaen er den overlegent beste, både for bærers rygg/skuldrer og babyens hofter=) Kan brukes både til rygg- og magebæring, og ved magebæring er et lite tips å bære med selene i KRYSS bakpå ryggen, da blir selen suuupergod, og kan brukes i flere timer i strekk uten problem, både for mindre babyer og større barn.

Den store forskjellen på de to selene er hoftebeltet, som gjør at i manducaen fordeles mye av vekta på hofta istedet for skuldrene. Babyen sitter også mye bedre i manducaen- ergonomisk riktig, det gjør den ikke i babybjørnen.

Skrevet

bæreselen var knallgod, den skal pakkes frem igjen denne gang :)

vippestol og gym.

spisestol fra ikea, den billige typen i plast, synes den er knall, med bord og kjempelett å ta med seg når det er nødvendig. bilsetet 0-4 år. 3 stadier, med pute fra 0-6 mnd og en 0-9 mnd. med hjul og handtak så det kan trilles på gulvet.

Skrevet

Tusen takk for svar Lykkeli&gla, da skal manduca sele kjøpes denne gangen.. Babybjørnen er gitt bort, så vi må uansett ha ny. Kan den brukes av menn også?

Skrevet

Ja, selene er regulerbare, så kan brukes av både store og små, tynne og tykke=) Mannen her i huset digger den, for den ser jo ut og brukes som en vanlig ryggsekk omtrent, og er akkurat passe enkel å få på seg;)

Skrevet

Ja, det er den Ikea Antilop-stolen jeg snakket om over her; kjempegod stol, og veldig grei å ta med seg på besøk osv- helt enig=)

Skrevet

jeg kjøpte ikke inn, men lånte en brystpumpe:) hadde ikke klart meg uten fordi jeg hadde så vanvittig med melk og fikk begynnende brystbetennelse hvis jeg ikke tømte meg skikkelig..

Denne gangen skal jeg passe på å ha det fra begynnelsen av! ;)

Engangs ammeinnelegg:) siden jeg hadde så masse melk.

Acta graco bilstol med base:) Veldig snerten :)

Og bukser/strømpebukser som er viiiide i magen.. til bebisen altså;)

d er de jeg kommer på som var "lurt" å kjøpe inn;)

Skrevet

glemte å si brystsalve! siden jeg var veeeldig sår fra dag 1! ;) Tror det var avent-brystsalve :) hehe, ble mye "puppeting" her;)

Skrevet

Hei..

Hører mange nevner og anbefaler den vippestolen fra babybjørn.. Hvor får man kjøpt d

Skrevet

Signerer deg på den Lykkeli&gla: Hurra for Manduca!! :o)

Skrevet

Ang Manduca vs Babybjørn-selene. Er det den nyeste modellen fra babybjørn dere har brukt? Jeg hadde den gamle til førstemann og den var fryktelig, men den nye modellen med korsryggstøtte var helt suveren for oss!

Skrevet

-Baby bjørn vippestol! Lille gutt var avhengig av denne leeeenge :)

-Brystortekrem, var så utrolig sååår

-Ulltøy

-Babycall

-Barnevogn

Skrevet

Glemte helt; elektrisk brystpumpe (type Medela Swing), ble min gode venn de første par mnd! Hadde ikke orket å styre med en manuell versjon, får senebetennelse i hånda av bare tanken, så for meg var den elektriske pumpen absolutt verdt de få hundringsene ekstra!

Skrevet

Mei tai bæresele

Badestativ til balja (så man slipper holde selv)

Dobbel elektrisk brystpumpe

Ammeskjold (gjorde at jeg fikk til amminga jeg slet med)

Ammeinnlegg fra Nøstebarn

Skrevet

Ca 100 000 gulpekluter og smokk!!

:-)

Skrevet

Tørketrommel

Ammeinnlegg med silke/ullside

Tøybleier (utrolig delig å slippe å måtte kjøpe bleier hele tiden og slippe alt søppelet)

Saueskinnsfell med lanolin

NY vogn... (hadde brukt til nr 1 og det var et håpløst prosjekt)

Flaskesterilisator til å ha i microovn... Utrolig delig å slippe koking :)

Ullbodyer

BB bæresæle.... (selv om den ikke er den beste, så ble jeg veldig glad i den :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...