Gjest Skrevet 12. juni 2010 #1 Skrevet 12. juni 2010 Eg har leng lurt på dette, og tenkte eg skulle spørre her:) Kva er greia med gravidbelte? korleis brukar ein det og kva hjelper det mot? Einaste eg har forstått er at det sørgar for at bilbeltet ligger over hofta/låra i staden for magen..men, bilbeltet skal jo ALDRI ligge over magen!?:S For om det i såfall gjer, så ber ein jo om indre blødningar i ein ev. kollisjon. :S Nokon som har lyst å opplyse meg litt?
ღMadame_mim ღ Skrevet 12. juni 2010 #2 Skrevet 12. juni 2010 Du sitter på en tynn putedel og så er det en flik med knapper som skal opp mellom beina dine. Du tar bilbeltet som ligger over magen din ned å fester det i denne delen. Beltet vil da bli liggende mellom beina dine istedet for tvers over magen. Du må tenke på at selv om beltet ligger over hoftene/lårene så vil det også klemme på nedre del av magen din. Når man er gravid er dette området også veldig sårbart siden babyen ligger der nede helt fra starten av, man bør derfor bruke gravidbelte helt fra positiv test. Etterhvert som magen vokser vil du også kunne oppleve at beltet glir opp over magen dersom du ikke bruker gravidbeltet. Jeg brukte hvertfall beltet og jeg synes det var veldig betryggende. Vi bruker med glede flere tusen på barneseter når barnet er født, da burde det også være en selvfølge å bruke litt penger på sikkerhet også før barnet er født :-)
Gjest amandine Skrevet 12. juni 2010 #3 Skrevet 12. juni 2010 Har kanskje betydning for komfort, men ikke for sikkerhet ref. Trygg Trafikk. Bare å gå inn på tryggtrafikk.no og sjekke.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 12. juni 2010 #4 Skrevet 12. juni 2010 jeg syns det er feil av trygg trafikk å si at det ikke hjelper. Gutten min hadde ikke vært her i dag om det ikke hadde vært for BeSafe gravidbelte! Jeg var i en liten(stor nok) kollisjon i vinter da jeg var ca 25 uker på vei, og beltet reddet livet til sønnen min! Dette var det jordmor og lege som sa til meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå