Gå til innhold

Burde vi gi bryllupsgave eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En x-kollega av min samboer skal gifte seg i sommer, og både jeg og samboeren min er bedt.

Greia er at jeg aldri har møtt dem, ikke en gang hilst på dem!! Min samboer har hilst på bruden en gang, og jobbet sammen med denne x-kollegaen i 4-5 mnd.. så de er ikke så nære venner akkurat.

Bruden har lagt meg til som venn på facebook, noe jeg synes er litt absurd siden vi aldri har møttes. Men jeg hadde ikke hjerte til å ignorere heller.

Bryllupet skal holdes nå i sommer, og hverken jeg eller samboeren min har fri da, så vi kan heller ikke reise i dette bryllupet.

Men bør vi gi gave likevel? I såfall hvor mye bør vi gi for?

Synes hele greia er helt absurd. Skjønner ikke hvorfor dem inviterer folk dem ikke kjenner, er det kun pga gaver? Man kan jo begynne å lure...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hende de har lite venner og liten familie, eller har utrolig god råd... hehe..

Er dere invitert må dere selvsagt gi gave. Ville sagt at rundt 500 kr var ok.

Skrevet

Jøss, er det et diigert selskap hvor de har invitert dama som jobber på super'n hvor de handler å eller?

Er dere bedt så virker det kanskje litt dumt å ikke handle gave, men ville bare handlet en liten ting. F.eks på sia er det jo mange fine billige ting som passer. Ingen trenger jo å vite hvor mye penger dere har brukt :-)

Skrevet

Dette var veldig trist for meg å lese, for det er jeg som er bruden....kan ikke skjønne annet enn at dette gjelder oss..:(

Vi har ikke så stor familie og omgangskrets, og forloveden min har nesten ingen på sin side. Han satte veldig stor pris på samboeren din som kollega og syntes de kom veldig godt overens, derfor ble dere invitert. Han var veldig i tvil om dette var OK, så det var egentlig jeg som overtalte han til det.

Jeg kan garantere deg at dette ikke har noe som helst med gaver å gjøre, men jeg syntes gjestelisten var veldig stusselig og prøvde å "fylle på" siden han har så få på sin side. Sikkert mange som synes det er teit, og jeg ser jo nå at det kanskje var det....:(

Vi forventer selvsagt ingen gave fra dere, så det trenger du ikke tenke på.

Jeg la deg bare til på Facebook for å være hyggelig, syntes det var naturlig siden vi inviterte dere i bryllupet vårt.. har inntrykk av at de fleste har lav terskel for hvem de legger til, men hvis du ikke ønsker "ukjente" der så er jo det ok..

Ja ja, det var kun hyggelig ment altså...!

Skrevet

11.06 Det er det jeg også begynner å lure på...de inviterer jo rått og røti..

Det må jo være en grunn til det.

Bruden har laget en hjemmeside hvor hun har lagt ut gaveønsker, og det er ikke akkurat simple ting hun har valgt seg ut. Men de ønsker seg blant annet Ikea-gavekort...så vurderer å kjøpe et til 300 kr, for mer enn det synes jeg det faktisk ikke er verdt!

Vi har ikke så god økonomi denne sommeren, fordi alt vi har til overs går til oppussing, og jeg prioriterer ikke folk jeg ikke kjenner...

HI

Skrevet

Snakk om tilfeldigheter altså. HI lager et innlegg og 10min. etterpå kommer bruden og kjenner seg igjen i nevnte innlegg.

Eller? Neppe... HAHA :)

Skrevet

Synes dere bør sende gave ja. ca 3-500 kr er ok.

Skrevet

Gave på rundt 300 kroner, tenker jeg. Og så si fra på en hyggelig måte om at det dessverre ikke passer.

Skrevet

Jeg er bedd til en jente jeg kun veksler noen ord på msn med.Har henne på FB,veksler noen ord der.Synes det er i overkant å bli bedd i bryllupet hennes.Vet ikke om jeg drar.Uansett kommer jeg ikke til å bruke mange kronene på det.Tror nok det har noe med gavene å gjøre.

Skrevet

Det er jo skikk og bruk å gi gave når en er invitert. Er dere invitert på middag bør dere gi mer enn bare til kaffi. 400 kr hadde vi gitt.

Skrevet

Toppen et par hundre.Finne noe fint på salg.

Skrevet

Leste i en bryllupsbok at venner eller bekjente av brudeparet IKKE har behov for å gi gave til brudeparet hvis de IKKE kommer.. Men hvis det er familie som ikke kan komme, så burde de/må de gi gave :)

Hvis dere egentlig ikke kjenner dem, og ikke skal gå, så er det ikke nødvendig å gi gave heller.. Tror ikke de vil savne det heller.. Men ikke belag deg på noe takkekort ;) hehe

Skrevet

Jeg inviterte alle på jobben til vårt bryllup, og en av kollegene hadde jeg kun jobbet med i noen mnd. Likevel kom kjæresten hans fra en annen by for å være med også, henne hadde jeg aldri møtt.

Men gjester som ikke kan komme har ikke noen gave-plikt! Jeg hadde sendt en flott blomsteroppsats, fks. Som brud hadde jeg aldri forventet gave fra noen som ikke hadde anledning til å være gjest. Synes folk er så grådige!

Skrevet

tviler på at det er for gavene... Vil tro at det koster mer å ha dere der, enn hva gaven koster....

Skrevet

Gifter meg selv snart, og tro meg, de har nok ikke invitert dere for gavens skyld. Å ha dere som gjester er koster nok mer enn dere gir gave for...

Når det er sagt, jeg hadde ikke forventet å få gave fra noen som ikke kommer.

Men, jeg hadde nok gitt en liten oppmerksomhet hvis det var meg som ikke kom i noen andres bryllup.

Så, gjør det du føler for.

Skrevet

Jo, jeg hadde gitt gave. Og dere er nok ikke bedt bare for gavens skyld... som flere andre sier: det koster nok mer å ha dere som gjester enn hva dere er villige til å gi som gave.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...