snøfilla - mamma til 2 Skrevet 12. juni 2010 #1 Skrevet 12. juni 2010 Her er det 12 dager til termin, men iflg. jormor føder førstegangsfødene statistisk sett 2 dager over termin, så det skjer nok ikke noe enda. Var hos jordmor i går, og hun var ikke helt fornøyd med SF-målet mitt, så nå blir det UL på Ullevål på tirsdag for å sjekke morkake og navlestreng. Det er bare noen uker siden forrige UL, så jeg bekymrer meg ikke, men det er jo greit å sjekke at babyen vokser som den skal. Jeg får stadig høre at jeg har liten mage... Noen som vet om de kommer til å sette meg i gang før tiden hvis det viser seg at babyen ikke får næring nok, eller vil de helst at vi skal gå tida ut uansett? Blir det evt. planlagt KS i steden for vaginal fødsel hvis babyen må ut før termin? Glemte å spørre jordmor i går.
fått attpåklatt Skrevet 12. juni 2010 #2 Skrevet 12. juni 2010 Hei Snøfilla! Lenge siden sist! Jeg var også inne til vekstkontroll for en liten stund siden pga. SF-mål, men alt viste seg å være bra....bare ikke så stor baby! Hvis babyen din ikke får den næringen den skal ha vil de nok sette deg i gang før tiden.....men prøv å ikke bekymre deg unødig, h*n har det sikkert bra :-) Klem fra meg
Ladybug~N&E Skrevet 13. juni 2010 #3 Skrevet 13. juni 2010 jeg har hatt det slik i begge mine svangerskap. så lenge alt er fint meg navlestrengen og morkaken og babyen har det fint der inne til tross for en kanskje bekjeden str så er det ingenting i veien for at barnet blir til termin. noen leger velger å sette i gang selv om alt er fint, men siden de ikke vet hvorfor barnet er lite så er det greit å få det ut. de har jo ikke fått overvåket det over tid og fått dannet seg et bilde av vekst fra uke til uke. jeg blei satt i gang grunnet lite barn i uke 38. alt var helt fint på ultralyd men de valgte likevel å sette meg i gang. ks var heller ikke noe tema. han kom valige veien og veide 2,6kg. du er jo til termin nå iom at du er over 38uker så det er ingen grunn til at du må forløses med ks. ta tar jeg selvsagt utgangspunkt i at babyen i magen har det fint da;) hadde samme avvikene i siste svangerskap men da blei jeg nøye sjekket hver uke og jeg fikk gå helt til termin/komme i gang av meg selv. barnet var litt lite hele veien men siden barnet vokste normalt fra kontroll til kontroll så var det ingen grunn til tiltak. hun kom på termindato og veide 2,9kg. håper alt er helt fint med babyen din;)
sossi Skrevet 13. juni 2010 #4 Skrevet 13. juni 2010 Ikke bekymre deg for mye! Venter nr. 3 om 6 dager :S Alle gangene har SF vært noe lavere enn snittet og alle sier at jeg har så liten mage. Den er ikke liten bare litt under snitt og følger helt sin egen kurve...helt til uke 36 tror jeg det var da babyene snudde seg og fikk bedre plass og SF målene flatet helt ut i over 1 mnd. Da kom jeg på ekstra UL fram til termin og de så at babyen hadde det fint... Nr. 1 kom av seg selv vanlige veien dagen før termin og var 2488g. Nr. 2 kom av seg selv vanlige veien 1 dag etter termin og var 3033g. Nå venter jeg gutt og estimert strl. er ca. 3200g hvis jeg får han til termin. Men skal til kontroll førstkommende torsdag og det er mulig jeg blir satt i gang hvis ikke no har skjedd innen det. Pga de andre var begge styrtfødsel, bæsj i vannet, lav fosterlyd på slutten og sånn... Lykke til!!! Går nok veldig bra...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå