Gå til innhold

Angaaende takkekort etter barndaap

Anbefalte innlegg

Skrevet

MAA ungen ha paa seg daapskjolen paa kortene?

Grunnen til at jeg lurer er at vi ikke tok noen av han alene med kjolen paa, saa tenkte kanskje aa bruke et bilde med klaerne han brukte etter daapskjolen var av..Bukse, skjorte og slips. Er det greit eller?

Hadde jo helst lyst aa hatt med daapskjolen paa men....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må vel ikke det tror jeg?

Jeg fikk en gang et takkekort som viste ansiktet til babyen liggende oppå et saueskinn. Synes det bildet der var både passende og nydelig.

Selv kommer jeg til å bruke dåpskjolen og lua på bildene, men dette er mest pga at lua er håndsydd og sjelden med broderier.

Skrevet

Du må jo ikke ha dåpskjoln på takkekort etter dåpen, men her har vi heller ikke hadd bilde av dåpsbarne aleina fra selve dåpsdagen. Nån daga etter dåpen fikksa vi fin bakgrund og kledde på ungen dåpskjoln igjen og tok nye bilda. I disse tider da alle har digitalkamera e det jo ingen problem så vest du ønske og bruke dåpskjoln e det jo bare å kle den på igjen.

Skrevet

Kan vel proeve kjolen igjen, er bare det at det er over en mnd siden daapen, kanskje han har vokst ut av den:p

Skrevet

Mååå ikke ha takkekort heller! Det er jo bare de nærmeste og dem takker du jo på dåpen? Har 2 barn og har aldri brukt takkekort. Ikke på neste dåp heller.... Det er for konfirmasjon og bryllup. Så det så:-)

Skrevet

Da elste va døpt så gikk det ca 1 mnd far ho va døpt og t vi fikk tatt bildan, kjoln passa som ett skudd. Ho va jenta og ca 5 mnd da bildan blei tatt.... minste blei det meire stress med sia han va 5 mnd da han blei døpt og man allerede da kunne se at han kunne bli forkort i arman om det blei venta masse lenger. Så 14 daga etter dåpen va bildan tatt:) Prøv kjoln så får du et svar:)

Skrevet

Jeg har 3 barn og har ikke hatt dåpskjolen på bildene.

Har brukt babybilde (3mnd) tatt hos fotograf som takkekort.

Skrevet

Har aldri gitt eller fått takkekort fra dåp.

Men jeg synes nå det er fint med et bilde av barnet alene for å henge opp på egen vegg.

Kan dere ikke bare kle på barnet dåpskjolen igjen da og ta bilder?

Skrevet

Synes ikke det er viktig med dåpsbilde på takkekortet. Jeg visste ikke at det var vanlig en gang før jeg leste spørsmål og svar her.

Vi valgte bilder som vi synes var fine til våre barn og ingen av dem er med dårskjolen på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...