Gå til innhold

Angående bilder av baby/barn på Facebook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker IKKE at det skal ligge bilder av babyen min ute på Facebook. Barnefar bryr seg mindre om dette, og har mange bilder ute på siden sin. Jeg er sterkt uenig, og vil at han skal slette de. Han vil ikke slette de.

Hvem bestemmer...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge barnet på disse bildene er godt påkledd så tror jeg nok du bare må la barnefaren få lov til å legge ut bildene.

Ser ikke helt problemet med å legge ut bilder heller jeg da, så lenge de er helt uskyldige! Badebilder f.eks ville jeg aldri ha lagt ut, mange syke mennesker der ute...

Skrevet

Ikke godt å si... Vanskelig dette her med hvem som bestemmer... I utgangspunktet er det jo personen selv som skal bestemme om vedkommende ønsker å bli publisert eller ikke, men barn har jo ingen forutsetninger for dette...

Kanskje dere kan komme til et kompromiss? Jeg har inndelt vennene mine i grupper; nære venner, familie, kollegaer osv... Kun de nærmeste vennene og familie har tilgang til det jeg legger ut. På den måten får familien som bor et stykke unna fulgt med litt. Jeg er også restriktiv på hva slags bilder jeg legger ut. Kun bilder barnet vil kunne være stolt av selv i ettertid, og ingenting med nakenhet.

Skrevet

Du bestemmer!

Om den eneparten ikke vil ha bilder av barna på nettsider harden forelderen stemmerett!

Skrevet

Og hvor står denne loven nedskrevet?? Dummeste jeg har hørt!

Skrevet

Hvis du ikke vil at alle og enhver skal se bildene av barnet (barna) deres så kunne du jo nevne for ham at det går an å ha personverns-beskyttelse på albumene sine. Går an å redigere hvem som skal få se bildene og til og med blokkere bildene for enkelte dersom man vil det. Har selv gjort det og er storfornøyd med det. Føler meg trygg på de som får se bildene (nære venner og familie)

Skrevet

Hva med selve facebook da, som nå eier bildene dine og i teorien kan bruke dem videre?

Skrevet

Tror neppe facebook noensinne vil gå inn å bruke noens private bilder. Kommer til å bli et spetakkel uten like, og folk kommer til å droppe ut. Det en skal være klar over er at applikasjoner bruker folks profilbilder, så en kan passe på hva man har som profilbilde.

Skrevet

Når en venn av meg kommenterer et bilde til en av *sine* venner, får jeg det opp på nyhetene. Og da kan jeg klikke på nyheten og se igjennom hele albumet til en fremmed person.

Har inntrykk av at det er et "sikkerhetshull" der.

Skrevet

Så lenge dere begge har del i foreldreansvaret, er dette en type avgjørelse han kan ta på egen hånd.

Skrevet

En utsetter barna sine for fare når man legger ut bilder av dem på nettet.

Skrevet

Sånn var det på et mammaforum jeg var på også.Det var det skulte grupper.Som flere av oss pluttselig hadde tilgang til!Så ja,ting kan skje..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...