Gå til innhold

Sammen med bf igjen, hva med OS da??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spurte en tid etter fødsel på nav om det var regler for hvor mye far kunne oppholde seg sammen med oss uten at det spilte noen rolle for OS.

Fikk da til svar at vi kunne være sammen så mye vi selv ønsket, men om vi planla og flytte sammen, da måtte vi gi beskjed.

Så etter noen mnd med veldig godt samarbeid, og følelser som begynte å finne veien tilbake, så ble vi sammen igjen :) Men ettersom ting skar seg sist pga vi flyttet sammen alt for tidlig, så har vi nå ikke tenkt til å flytte sammen før etter nyttår.

Har jeg da rett på OS frem til vi flytter sammen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så lenge dere ikke bor sammen så trenger du ikke opplyse om noen ting. men når dere flytter sammen må du melde fra til nav om at dere har flyttet sammen og da faller den vekk med en gang.

Hadde du flyttet inn med en annen en bf så hadde du fått os 1 år før den hadde falt vekk.

Skrevet

Ok :) Så da gjør jeg ikke noe ulovlig så lenge vi bor hver for oss? Er jo livredd for at de skal beskylde meg for trygdesvindel, men saksbehandler sa jo selv at vi kunne oppholde oss så mye vi selv ønsket sammen, men flyttet vi sammen, måtte vi gi beskjed..

Og det skal jeg gjøre rett over nyåret, da tenker vi å flytte ihop om alt fremdeles er bra mellom oss, noe jeg selvfølgelig satser og håper på... :)

Skrevet

Jeg har fått et brev fra nav hvor det står at barnefar kan overnatte fire netter per år, og jeg måtte også svare på om vi tilbragte tid sammen uten barna. Nå veit jeg ikke hva slags naboer og bekjente du har rundt deg, men jeg hadde gått litt stille i dørene, ihvertfall hvis dere overnatter mye hos hverandre.

Men nok om det. Så flott at dere finner tilbake til hverandre, så hyggelig å også lese solskinnshistorrier her inne. Lykke til med flytting og samboerskap!

Skrevet

Litt vrien situasjon..hadde du gått til Nav å sagt at dere er kjærester igjen,men ikke bor sammen (men har bodd sammen tidligere) så hadde du nok mistet os (og div andre stønader) nå pga at dere jo faktisk har et familieliv sammen .

Men det er flott at dere har funnet tonen igjen :)

Men ville nok gått litt stille i dørene som anonym over sa...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...