Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 over forkortelser brukt her inne HS - helse stasjon el. helse søster HI - hoved innlegger (tråd starter) KS - keisersnitt MA - medisinsk abort SA - spontan abort MM - morsmelk MME - mors melk erstatning BF - barnefar JM - Jordmor JF - Jord far
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #3 Skrevet 11. juni 2010 Jord far? mors melk erstatning? hoved innlegger? Tråd starter?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 Jøss, gratulerer! Du skrev forkortelser og keisersnitt rett..
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #5 Skrevet 11. juni 2010 det viktigste er å gjøre seg forstått, jeg forstod hve Hi mente...
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 mellomrommene mellom enkelte ord var for at personer ukjent med disse forkortelsene skulle skjønne selve forkortelsen, og hvor den kommer fra Hi
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #7 Skrevet 11. juni 2010 Nei, det var faktisk misvisende. Trådstarter og tråd starter er to forskjellige ting.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #8 Skrevet 11. juni 2010 BHG - Barnehage BH - Brystholder Mange som roter en del mellom disse to forkortelsene
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #9 Skrevet 11. juni 2010 seriøst, her prøver Hi å gjøre en god ing for de stadig nye på forummet, og så skal enkelte rakke ned på rettskrivingen. Det viktigste er å gjøre seg forstått, noe jeg mener Hi gjorde Har dere ikke annet å gjøre på en fredags natt enn å krangle om ord deling..
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #12 Skrevet 12. juni 2010 Jord far? Du vet at menn ikke har lov å være "jordfar" i Norge?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #13 Skrevet 12. juni 2010 MA er missed abortion, ikke medisinsk abort. Kanskje du burde lære det forkortelsene selv, før du lager en ordliste?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #14 Skrevet 12. juni 2010 Hva??? Har ikke menn lov til å være "jordfedre" i Norge?!??! Why?!??!!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #15 Skrevet 12. juni 2010 Tråd med alle mulig tenkelige forkortelser; http://www.barnimagen.com/forum/thread/6005212 Menn har kunnet bli jordmødre i Norge fra 1973, forresten!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #16 Skrevet 12. juni 2010 Fordi det er ingenting som heter jordfedre. Det heter jordmor uansett kjønn
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2010 #17 Skrevet 12. juni 2010 Det stemmer, jordmor er en beskyttet tittel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå