Gå til innhold

ligge på magen


LinnKLN

Anbefalte innlegg

Hei! :) jeg lurte på om det er til skade for foster å ligge på magen når man er 5 mnd på vei? eller når det eventuelt kan skade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle jeg gjerne visst også. Selv synes jeg bare det begynner å bli ubehagelig, og jeg sovner vanligvis bare når jeg ligger på magen, så jeg har en smule problemer med å sovne for tida - det hjelper jo ikke at jeg må opp på do ørten ganger hver natt og må sovne mye oftere også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest at ei jordmor hadde sagt at man kunne sove på magen så lenge man syns det var behagelig selv. Man kan jo ikke styre det om man snur seg på magen iløpet av natta liksom.

 

Fant forresten et svar fra ei helsesøster om dette her;

 

http://www.babyverden.no/Sporsmal-Svar/Jordmor-Monica/Er-det-farlig/sove-pa-magen/

 

Jeg har alltid bare klart å sove på magen, og har gjort det fram til nå (18+1 idag). Men de siste nettene har det vært ubehagelig å ligge sånn, bare å snu seg fra en side til en annen via magen har vært ekkelt. Så det begrenser tydeligvis seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig vondt rett og slett om jeg skal ligge på magen, så det har jeg ikke gjort siden uke 10-12 nå.

 

Men, jeg har jo to som ligger utenpå hverandre, så er nok derfor det merkes ekstra godt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...