Gå til innhold

Jeg har født!:D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snek kanskje litt i køen her, men..;)

Det startet med maserier tirsdag kveld. Prøvde å være tålmodig og vente til jeg hadde JM-time på torsdagen, hvor jeg visste jeg skulle tøyes.

Men da torsdagen kom, og jeg hadde hatt 2 netter på rad så og si uten søv, så avlyste jm timen. Jeg sa da til henne hvordan jeg hadde det, og hun ba meg ta kontakt med sykehuset for å få akupunktur/noen tabletter som lindret smerter og kunne få meg til å sove.

Men riene ble bare verre, og jeg dro til slutt inn til sykehuset som i utgangspunktet hadde sagt at de ikke hadde kapasitet til å gi akupunktur. Det var bare 2 cm åpning, men de holdt meg inne pga smertene. Jeg fikk akupunktur, men ved dagens slutt så vi at riene ikke funket. Så jeg valgte å få smertestillende tabletter og sovetabletter og dro hjem.

Selv om jeg var "dopa ned" kjente jeg rier den natten, så var våken noen ganger. Mot morgenen gikk deler av slimproppen, og da jeg skulle gå utav sengen i 5-tiden gikk resten + vannet. Ringte sykehuset og litt senere tok riene seg opp, så vi dro inn.

Hadde da 3cm åpning, men nå var riene vonde, og iløpet av max 1 time var det 4 cm, og jeg var i fødsel.

Derfra gikk det litt slag i slag. Riene ble verre og verre. Jeg prøvde mer akupunktur og lystgass. Til slutt var det så vondt at jeg ba om epidural. Det var skikkelig nedtur for meg å be om, men jeg måtte bare. Hele kroppen rista og skalv mellom riene. Hadde da 7-8cm åpning.

Føltes som en evighet før han som skulle sette epiduralen kom. Fikk heldigvis snike litt i køen der, så han kom til meg før en annen. Var litt lei for han hadde visst med studenter som skulle lære dette, og det tok litt ekstra tid da. Men til slutt fikk jeg den.

Etter det gikk det ca 1 time før jenta var ute. De holdt på å le seg ihjel av meg, de andre i rommet, for jeg skulle på død og liv stappe i meg en skive selv om jeg kjente jeg fikk pressrier:P

Var ikke lange tia med pressrier.. Var gjerne 6 stk eller noe. Og jeg fikk bare et skrubbsår og slapp helt å sy! Hurra!

Lille jenta ble født ca 2 uker før termin. Var 1733g, 45cm og 30cm i hodeomkrets. Nydelig svart hår, og heter Savannah:)

Takk for meg her på BIM!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer :D var ikke store dokka, for å vere så nære termin ! kos deg masse :D nå venter jeg bare på at det blir min tur :D

Skrevet

Gratulerer med jenta:)

Skrevet

Gratulere med jenta! Så moro! Og et pent navn! =)

Skrevet

Gratulerer med baby. Men så liten!

Skrevet

Oi, hun var jo kjempeliten! Gratulerer så masse med vel overstått fødsel!:)

Skrevet

Gratulerer så masse!

Skrevet

Gratulerer så mye! Kos dere masse i sommer!

Skrevet

oj det var virkelig en liten jente :o)) Gratulerer så mye :o) Kose dere masse.

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta! Flott å høre det gikk så bra.

Men jeg lurer litt når hun var 1733 gram tung når hun bare var to uker for tidlig født. Jeg sitter her med en jente i magen som allerede sikkert har rundet 2 kg, men jeg er bare i uke 33. Hehe.... hjelpe meg.

Lykke til videre!!

Skrevet

Huff, ser nå at jeg hadde en skrivefeil. Mente 2733, ikke 1733! Beklager, jenter.

Ikke så lett å være helt tilstede når man akkurat har født..

Tusen takk for alle gratulasjoner!

Skrevet

Jeg regna med at du hadde skrevet feil hehe. Gratulerer nok en gang. Flott navn forresten. Klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...