Gå til innhold

I dag klagde mannen min på....

Anbefalte innlegg

Skrevet

at jeg ikke lagde god gammeldags mat som mora hans!! Han var så lei av å spise taco, pannekaker, pizza, laksefilet, gryterett osv... Jeg syns jeg selv er flink til å lage middag, men han er tydeligvis ikke fornøyd. Ble veldig lei meg jeg.. Huset er alltid støkent, jeg følger opp 2 barn på skolen og jobber 50%, men har desverre aldri vært flink å lage mat. Jeg gjør mitt beste og derfor syns jeg det var så sårt. Skal jeg bare blåse i dette? Hvordan hadde dere andre reagert??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da lager du kun mat til deg og barna dine også får han lage sin egen middag. Verre er det ikke.

Skrevet

Sagt at da kan han begynne å lage god gammeldags mat til middag om det var så forferdelig viktig for han!

Skrevet

eller om du ber han om å skaffe oppskrifter til mors gode mat....litt må han også gjøre, det er tross alt han som vet hva slags mat hans mor har laget.

er de litt kjedelige,så kan du jo bare gjøre din egen vri på det.

men jeg synes det var ufint sagt av han,han kunne sagt det på en annen måte, og ikke legge skylden på deg,og din mat som du sikkert prøver så godt du kan å lage.

Skrevet

Overlat middagslaginga til mannen, eller gå sammen med ham om å finne oppskrifter på "gammeldags" mat og lag maten sammen. Jeg skjønner godt at du ble såra!

Skrevet

Du får si til han det at "enten så eter du det som er på bordet her, ellers så får du dra hjem til mora di å eta"! takler han ikke det så får han lage sånn gammeldags mat selv da......

Gjest Yunie
Skrevet

du får si til ham at fjordland har mye tradisjonsmat. på boks.

Skrevet

Min fikk denne servert på sølvfat etter en lignende bemerkning:

Fram til DU faktisk begynner å lage mat her i huset, så får du faktisk ikke lov til å klage på noe som har med maten som JEG lager å gjøre. Har du spesielle ønsker når det gjelder middagsretter, så kom gjerne med de, halve jobben er nemlig å komme på noe!

Her klager han ikke på smaken eller mine evner som kokk. Han klager vel heller ikke, men bemerker, som det så fint heter, at han gjerne skulle hatt sånn og sånn i stede akkurat den dagen.

Han tok poenget! :)

Gjest thricane
Skrevet

det er under beltet å klage på noen som gjør så godt en kan. jeg forstår godt at du ble såret. jeg synes du skal si til mannen din at du ble det, og har han litt vett så bør han forstå at det såret også.

mannen min er ingen kokk, men selv med svidde koteletter, hard ris og ingen saus, sier jeg tusen takk for maten:) det er normal folkeskikk i mine øyne, og man skal være takknemlig for innsatsen, ikke klage på at det ikke er godt nok....

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Idag presterte min mann og si "ånei, jeg har ikke lyst på det idag som det er fredag og alt".... vi skulle ha pølsegryte, fordi ungene fikk velge.

Og jeg sa, at så lenge det er JEG som drasser med meg 2 unger på butikken for å handle, og så lenge det er JEG som hver eneste bidige dag må komme opp med kreative retter, handle, lage, styre og ordne (med unga i beina) og så lenge HAN aldri kommer med forslag til hva vi skal ha (Han sier bare hva han ikke vil ha) så kan han bare holde kjeft og spise det han får servert.

Så enkelt er det faktisk. Jeg har bare 2 barn jeg, ikke 3

Skrevet

jeg syns det slitsomme i alt dette er at jeg føler jeg må forsvare meg i forhold til min egen mann. jeg må hele tiden si at jeg gjør ditt og jeg gjør faktisk datt, har du tenkt på det? dette syns jeg er så unødvendig og akkurat som med denne maten så vet han at jeg sliter med å finne på og lage det. Jeg er ikke spesielt flink, men lager varm mat hver dag.

Grrr mannfolk er et spesielt folkeslag altså : )

Skrevet

Jeg hadde sagt enkelt og greit at JEG ER IKKE MORA DI.

Når en fyr har flyttet hjemmefra regner jeg med at han har flyttet hjemmefra på alle måter. Vil han har "mammas kjøttkaker" får dra hjem til moren sin en gang i blandt da vet du, sånn alle andre gjør :)

Fortell ham hvor sårende dette er så kanskje han holder munn!! Lykke til!

Skrevet

hihi,mannen min er like flink med ord som din HI.

Men når vi har hatt middag som tar max 30 min å lage i ei uke og det er ferdigmat eller halvfabrikat- så skjønner jeg hva han mener.

Jeg er veldig glad i tradisjonell mat selv, og trikset er å lage det kvelden før. Feks fårikål/kjøttsuppe/lapskaus osv.Det smaker jo bare mye bedre dagen etter.Og jeg er jo alltid hjemme på kveldene uansett.Maten lager nesten seg selv,den skal bare purte lenge i gryta- det er derfor det tar lang tid.

Ikke for å støtte mannen din,men som ett tips hvis du har lyst på slik mat:-)

Skrevet

Nå kjenner jeg at jeg er glad jeg har en mann som er med på å lage middag på alle plan. ;))

Hos oss går ingen til dekket bord. (Sett bort fra babyen til puppen altså)

Jeg hadde blitt både sprø og utslitt om jeg måtte gjort alt mens resten av familien fikk leke fritt med sitt altså ;)

Verst kampen. (^Å dekke på/av bordet, ta oppvaskmaskin, lage enkle retter, kutte grønnsaker osv bør være åiece of cake også i dag!)

Skrevet

Han hadde ikke trengt å klage (om det var det han gjorde), men du jobber 50% og han jobber ???

Skrevet

Han kan vel lage middag selv? Jobb 100%, og så deler derre husarbeid, oppfølging og matlaging likt - og raskt kommer han nok til å be deg lage taco til middag hver dag:)

Skrevet

Enig med de andre, hadde sagt: " LAG MAT SELV!"

Skrevet

Mannen min klaga en gang han, på at han hadde mer lyst på potetball en spagetti akkurat den dagen, noe som er "smart" å gjøre når maten står på bordet. Hans posjon røyk i søpla og jeg pekte på døra. Har ikke klaga igjen for å si det slik ;-)

Må legge til at dette var dagen før mensen...kremt...

Skrevet

du er da for f*** ikke morra hans. og skal han ha slik mat så får han enten reise til henne på middag eller lære å lage det selv.

Skrevet

Jeg skjønner godt du er såret. Å klage på en kvinnes matlaging er krise!! Heldigvis har jeg aldri fått en klage selv- som min mann sier: Det er helt ubetalelig å kunne sette seg til bords hver dag med maten på bordet. Da sier jeg at jeg også kunne ønske å sette meg til fiks ferdig middag en gang, men det er en annen diskusjon..:-))

Men, jeg hadde også blitt lei av taco, pizza, pannekaker osv. Hva med å faktisk lage f.eks. hjemmelagde kjøttkaker og brun saus en dag? Det er ikke vanskelig. Det tar litt tid, men ta det en dag du har fri. Du jobber jo 50 %- hva med å ta 1-2 dager i uka hvor en lager litt mer mat fra bunnen av. Barna liker jo godt denne type mat. Det er næringsrikt og mettende. Kanskje har du nok til å varme opp dagen etter? Eller legge i frysen slik at du kan ta det en dag dere har det travelt.

Savner ikke du "gammeldags" mat av og til?

Skrevet

Hvis han faktisk klaget synes jeg det var utidig, men om han bare sa at han ønsket seg mer gammeldags mat av den typen han er vant til fra han var barn synes jeg det må være bra at han fortalte hva han ønsket. Da vil jeg foreslå at du spørr ham konkret hvilke retter han ønsker seg, og så tar frem kokeboka og lager noe av dette. Hvis han jobber 100% og du 50% er det naturlig at du fortsetter å lage middag og det er sikkert ikke nødvendig med gammeldags mat hver dag. I tillegg synes jeg du skal foreslå at han lager middag fast hver lørdag eller søndag. Da er han sikkret å få slik mat han liker minst en gang i uka og du slipper å finne på mat den dagen.

Skrevet

Har ikke energi til å bry meg om sånt. Jeg vet jeg er mye dårligere til å lage mat enn det moren til samboeren min var. Hun skryter uhemmet av moren som var hjemmeværende bondekone. Jeg elsker toro og fjorland og ler hele veien sammen med henne når hun kommenterer kokkeleringen min. Vi blir alltid enig om hva jeg skal lage. Hun suger mer enn meg. Men, hun er flink til å gi komplimenter. T.o.m. da vi skulle ha barneselskap og hele sjokoladekaken smuldret opp, så da var jeg så kreativ at jeg slang på sjokoladesausen oppå med non-stop og seigmenn. Og håpet ingen foreldre ville følge med barna i selskapet. Hun synes den var god, hun. Samma åssen det ser ut vetøh. LOL

Skrevet

Enig med Poamin!

Hva med å sette dere ned sammen og lage en peny for f.eks 14 dager i slengen. Da slipper DU å kjempe for å være så kreativ, HAN får noen av sine middagsønsker oppfylt og Du kan i tilleg sende HAN på handling:)

Skrevet

Unnskyld at jeg spør, men gjør han INGENTING hjemme?? Høres ikke sånn ut, nemlig! Jeg hadde blitt fly forbanna og bedt han lage maten selv! Her hjemme deler vi på og gjøre både husarbeid og lage mat, og det skulle egentlig bare mangle siden vi begge er i 100 % jobb. Faktsisk er samboeren min den som lager mest mat, for jeg hater og lage mat;) Jeg syns deet høres ut som om det er veldig delte kjønnsroller hjemme hos dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...