Gå til innhold

jeg sliter med å velge meg vogn...


Kines84

Anbefalte innlegg

Har sett meg grønn på vogner nå... vi må ha en lett vogn med stor bag så den holder lenge. Vil ha hjul som er svingbare. Gjerne 4hjuling. Og hjulene må være gode å kjøre i sne med, siden vi bor i finnmark. Må også kunne ha en bilstoladapter til enten maxi-cosi eller besafe izi sleep... hjelp meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm... Bugaboo tilfredsstiller 4 av fem kriterier:

 

Stor bag

Lett vogn

4 svingbare hjul

Bilstoladapter (ihvertfall til maxi-cosi)

 

Men den er ikke så god å trille i snø! Det finnes vinterhjul, men de er ikke svingbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke helt dette med blistol adapter...

det er ikke bra for barna å ligge i de bilsetene mer en de trenger..

løft heller barnet ut av setet over i vognen.. mye bedre

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs nå hvor lenge du skal ha babyen i setet også. Hos oss tar det 2 min å kjøre på butikken hvis du skal handle her i sjokkkulda er d bedre å ha babyen godt innpakket i stolen og trille inn på butikken enn å løfte babyen ut i kulda i 25 minus som det er i perioder! Snakker av erfaring, har et barn fra før og så hvilket behov vi ikke fikk tilfredsstilt når vi ikke kunne sette setet på vogn. Derfor skal jeg ha det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TFK oppfyller alle kravene, men har 3 hjul da.. :))

 

Forhjulet kan låses slik at snø er null problem, og den har en av de romsligste bag'ene på markedet.

Kjempegod å trille! (kjenner flere som har den)

 

Den passer til flere bilseter, bl.a. BeSafe Izi Sleep (for de som bekymrer seg for rygg; den kan legges flatt utenfor bilen)

 

Så langt er det min favoritt-vogn !! (og jeg har kikka i 2 år...) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Det spørs nå hva man mener med ut... man triller ikke en lang tur i kulda da... men mellom hus og ferdig oppvarmet bil er det ingen fare. Bare påse at barnet ikke får kald luft rett i ansiktet og at det har nok klær på. frisk luft har aldri skadet noen!

Derfor bra å kunne trille stolen inn på butikken uten å måtte ta ungen ut av stol og i vognen, eller bære stolen rundt omkring. Hvis man har bekkenløsning man sliter med er det ikke så bra å bære mye heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TFK anbefales på det sterkeste.. Har denne til sønnen min på snart 2 år. Super både i by og i terreng, og også påsnø. 3-hjuling med ganske store hjul. Låsbart forhjul. Har bare brukt sportsvogndelen til sønnen min, men skal kjøpe bag til jenta som kommer i des. Vogna kan brukes lenge. Gutten min sover i den på dagtid nå, han er like lang som de fleste 3 åringer, og har fortsatt gooood plass.

 

Lykke til ned letinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...