lundie-Emilia+1 til-HØYGRAVID! Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 Hei! Trodde jeg skulle slippe unna kvalmen denne gangen, men da jeg bikket 12 uker kom den.. Nå må jeg løpe til doen om morran når jeg står opp, og da på tom mage.. Blæh! Og middag har jeg ikke lyst på i det hele tatt.. Eller, har lyst på, men klarer ikke spise! :S I dag hadde vi lasagne til og med, og jeg rørte såvidt maten.. Slitsomt.. Andre som har blitt kvalme i 2.trimester? Er nå 13+3..
Gjest Skrevet 12. juni 2010 #2 Skrevet 12. juni 2010 Det er veldig individuelt når kvalmen kommer og går. Får krysse fingrene for at den ikke varer så lenge da!!! Selv var jeg kvalm fra uke 6-17 (uhg) Lykke til;)
RWM Skrevet 12. juni 2010 #3 Skrevet 12. juni 2010 For meg kom også dette veldig sent...:(Trur jeg var kvalm fra 11+2 til nærmere 13....Kastet opp to ganger, så har vel ikke lov til å klage, men føltes meningsløst å plutselig bli kvalm sååå sent i 1tri. Nå har jeg DESVERRE fått tilbake lysta på godis etter å ikke hatt lyst overhodet ellers i svangerskapet :s....
mamma til 2 vakre stjerner Skrevet 13. juni 2010 #4 Skrevet 13. juni 2010 Det er vel ingen fasit på når man blir kvalm og hvor lenge den skal vare :-) Er 14+6 og er fortsatt kvalm og spyr:-) Heldigvis har matlysten kommet tilbake, men blir jeg trett eller sulten er kvalmen og oppkasten der med en gang:-) Trøsten er at da er hormonene og den lille er fortsatt i full sving ;-)
Michaels mamma Skrevet 13. juni 2010 #5 Skrevet 13. juni 2010 Kjenner igjen den ja! Ikke kvalm i det hele tatt i begynnelsen og så veldig kvalm i et par uker. Jeg kan anbefale tørre knekkebrød og søt te. Pluss MASSE tid om morgenen. Jeg brukte en og en halv time på en brødskive og et glass melk. Prøv å få i deg noe, men tenk på at hverken du eller minsten dør av å få lite mat i en kort periode. Men husk å drikke mye. Dehydrering er ikke morsomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå