Gå til innhold

Unødvendig operert!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kommet hjem etter operasjon. Skulle fjerne en fast/dermoid cyste på ene eggstokken som ble funnet på gynekologisk kontroll. Fikk beskjed om at den var for stor for kikkhullsoperasjon...

Ble operert på onsdag, en mnd etter kontrollen. Viser seg at det ikke var noen cyste der i det hele tatt, kun to små vanncyster på de andre eggstokken som de hadde punktert. Har aldri vært plaget med vondt fra vanncyster. Så jeg har hatt ett fullt buksnitt helt unødvendig. Får ikke løfte gutta mine på 4uker, begge bruker bleie, minste er en mammadalt. Ganske forbanna her! Kunne ha pushet på for å ha fått keisersnitt med nr.2, men gikk istedet gjennom ett helvete av en fødsel for å kunne ta meg av ungene. Så sitter jeg plutselig ute av stand til å ta fatt på gutta, hadde det enda vært en god grunn for det!

Må bare få ut litt frustrasjon!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars!!! Du har god grunn til å være irritert ja.

Skrevet

De fant cysten for en måned siden, og så ble det ikke gjort ny ultralyd før operasjonen? Det høres da usedvanlig lite profesjonelt ut.

Skrevet

Ja, er vel enten for dårlig vurdering av gynekolog eller for dårlig rutiner i forkant av operasjon. Var innlagt hele dagen før, de kunne bare tatt en rask sjekk med UL...grrrr!

Skrevet

De burde jo virkelig ha sjekket med UL først da

Gjest thricane
Skrevet

så forbasket kjedelig. det burde du skrive en klage på.

Skrevet

Jeg har bedt om second opinoin flere ganger før operasjon. Da har de faktisk funnet ut at det ikke er behov flere ganger. Nå kan ikke dette sammenlignes beh.messig. Men det er helt klart at det lønner seg!

Synes det er veldig rart at de ikke tok ul hos deg før operasjon. Det er jo kjent at cyster forandrer seg, og kan forsvinne. Ikke alle får vondt om den går av seg selv.

Jeg fikk høre fra enten CT eller MR at jeg hadde en stor cyste og ble henvist til gyn. Time hos gyn bare dager etterpå viste at det ikke var _noe_ uregelmessig å finne. Jeg har ofte små cyster på eggstokkene.

Jeg hadde ikke merket noe fra eller til i de dagene.

Skrevet

Man stoler jo på vurderingen til gynekologen. Har jo hørt at vanncyster kan komme og gå, men dette var altså en fast cyste...de skal ikke forsvinne av seg selv, noe vakthavende gynlege i går var enig i...

Har krevd muntlig og skriftlig forklaring på hvordan dette kunne skje. Skal settes opp time om ca ei uke. Hvis de ikke klarer å komme med en forklaring så må jeg klage det inn, både for min egen og andres del.

Skrevet

Snodig framgangsmåte på et sykehus.

Jeg har selv operert bort en cyste for noen år siden. En stund før jeg fikk operasjonsdato var jeg på kontroll på sykehuset. Og dagen før operasjonen ble det foretatt ny undersøkelse for å sjekke cysten.

Skrevet

Jasså! Kanskje det er der glippen ligger. Selvom jeg lurer på hva første gynekolog har hengt seg opp i og hvor kompetent hun begynner å bli.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...