Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 Morfar har vært mye syk grunnet for svak dose antibiotika for en lunge-betennelse. Havna på sykehuset igjenn i forige uka, da de ater en gang hadde skrevet ut lavere dose, og han bare ble verre.. Skulle overføres til rehabilitering i dag. Men, sykehuset trengte sengeplassen, så sende han hjem, uten medisin, uten hjelp etc. Greit, han har mormor, men hun klarer ikke allt. Det er snakk om en mann som inntil for seks mnd siden trente to ggr i uken, hadde et sundt kosthold, klarte seg selv på alle måter. De brukte 1/2t på å få han fra taxien og inn i sengen, da han ikke hadde krefter til å stå oppreist. Så begynte helvetet... Pusteproblemer, halusinasjoner (grunnet sovemedisin han hadde fått på sykehuset, tross de har fått beskjed om å ikke gi de til ham, da han reagerer), ukontrolert sinne, var sikker på at det var andre i leiligheten som var ute etter å ta ham etc.. Stakkar mormor hadde full panikk, og uansett hva hun prøvde, kjeftet han og satt seg til motverge. Ambulanse annkom, og gav han beroligende og surstoff ( hadde vist vært blå i huden), men hadde fått beskjed av sykehuset at om han kom seg med berioligende, skulle han ikke opp igjenn, da de ikke hadde plass. Heldigvis gikk det bra, og han er kommet på rehabilitering i dag. Men de tror jo de får opp en frisk pasient som trenger trening, noe som ikke er fakta. Han må fortsatt få antibiotika intravenøs, han kommer seg ikke opp og på do alene, lunchsalen er i motstt side av bygget, han får ikke ullestol eller hentet mat til seg... Så vi (jeg og min mor) har krangla med sykehus, lege etc i hele dag.. Frister å bare ringe avisen.... Srry, langt og rotete,måtte bare blåse litt..
♡ A & E ♡ Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 Så trist Tragisk at de som har vært med på å bygge opp landet skal bli behandlet som dritt (og andre mennesker og for den saks skyld) Syns bare du skal ta det til avisen om det er det som må til! Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #3 Skrevet 11. juni 2010 huff,dette var trist lesing:-( Sånn skal det ikke være. Ring avdelingen som skrev han ut og konfronter ansvarlige lege. Og gå til avisen!! Kjenner at jeg blir sint når jeg leser dette!! Mvh sykepleier.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 snakka/ krangla både med legen som skrev han ut, og overlegen. Overlegen sa "ikke blande deg i ting du ikke har greie på, ikke for ingenting at legeutdannelsen er lang" eller no sånt (min tante som snakka med ham)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #5 Skrevet 11. juni 2010 Hvor i landet er dette, hvilket sykehus er det snakk om? det jeg kan anbefale er aa frakte ham til legevakta med ambulanse og faa lege der til aa vurdere. det hoeres ikke forsvarlig ut aa ha han pa en rehab slik du beskriver. lykke til!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 Hei.. ikke svar som meg når du ikke er meg 21:05 ! HI
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #7 Skrevet 11. juni 2010 Er i bergen. Har avtale om at min tante skal opp til ham i morgen tidlig, og er han ikke bedre tar hun ham med på legevakten. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå