Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et litt rart spm. ang dette med å føde i vann.

Har forstått at morkaken skal fødes i senga/fødestol, og mitt spørsmål er da:

Er det ikke ekkelt å forflytte seg fra karet til senga/fødestolen sånn rett etter at barnet er ute og navlesnoren er mellom beina?

Sikkert noen som gliser litt av meg nå, men den som ikke spør får ikke svar:)

I tillegg er jeg redd for at vannet skal bli ekkelt og grisete... ikke at jeg bryr meg om det, men tenker jo litt på det...

Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg fødte i vann sist - og måtte ikke flyttes over i seng/stol for å få ut morkaken. Alt ble gjort i vannet.

Etter at baby, morkake var ute, fikk jeg dusje og vaske meg - før jeg ble flyttet over i sengen for å syes bittelittegrann :=)

Jeg mistet minimalt med blod under fødselen - så vannet var egentlig ikke så "ekkelt" ..

Tenkte ikke et sekund på dette - da det var andre ting som var mer viktige på det stadiet ;o)

Jeg skal (hvis alt går etter "planen") føde på samme denne gangen!

Lykke til!! Klem

Skrevet

Jeg fødte i vann med andremann nå og jeg reiste meg opp i badekaret etter at babyen var ute og pappaen hadde fått han for å presse den ut mens jeg holdt meg i et sånt håndtak på veggen :) Da landa den i badekaret og jm tok den opp og la den i en pose :)

Vannet blir ekkelt og grisete, iallefall når morkaka har kommet ut men du bryr deg ikke om sånt da, det lover jeg deg :) Anbefaler vannfødsel iallefall, fantastisk opplevelse! Satt i badekar i 3,5 time før babyen var ute og det var godt :)

Skrevet

Jeg har også tenkt litt på dette med vannfødsel (fødte i senga sist gang), men må innrømme at jeg tenker litt på dette med at vannen blir skikkelig grisete. Vet at sist kunne jeg ikke brydd meg mindre, men nå sånn i forkant er det litt som ligger å lurer..

F.eks: det hender jo at det kommer litt avføring under en fødsel. Blir dette liggende i vannet?? Og vises det kjempegodt??

Vet at hverken jeg eller kjæresten kommer til å tenke på det når det skjer, men.. ! Dere vet jo hvordan vi jenter er (iallefall noen av oss) :)

Skrevet

Jeg kunne også tenkt meg å føde i vann.

Jeg ble satt igang med 1.mann så da var det uaktuelt med vannfødsel( pga alle registreringene)

Håper vi får mulighet til å prøve det enannengang:-)

Skrevet

Vi får klyx før vi går i vannet veit jeg (obligatorisk?), så det med avføring bekymrer meg ikke sånn kjempe mye (såklart litt ille hvis man får diarè, men da tror jeg kanskje man vil gå ut av badet). Herrigud så mye rart man skal tenke på og bekymre seg for. Må nesten le litt også:) Jeg tenker mer på slim og gugg og blod rett og slett. Det kan jo ikke være fresht å ligge i det!

Jeg skal ta en skikkelig prat med JM når jeg ankommer Føden. På omvisningen/JM samtalen for en mnd siden fikk jeg veldig lite info; "kommer an på hvem som er på jobb" var vel egentlig det jeg fikk ut av det...

Nei, jeg tror jeg kommer til å nevne det for mannen min at hvis det blir skikkelig uggent i vannet, så må han si fra til meg, og det går vel an å bytte vann underveis?

Termin i dag, og vil så gjerne møte gutten vår!

Lykke til alle sammen, i eller uten vann:)

God søndag!

Skrevet

Her ble slim og sånt fjernet underveis, og det kom egentlig bare akkurat når de undersøkte tror jeg. Det vil si - akkurat da babyen kom var det sikkert litt gørr som kom samtidig, men da registrerer man det seriøst ikke! Avføring kan komme akkurat når babyen kommer det siste stykket ned mot bekkenbunnen, altså rett følr pressfasen, og det fjerner de evt. veldig diskret. Jeg aner ikke om det kom noe hos meg. Det føles jo sånn, men det er pga. presset.

Verken jeg eller mannen kan huske om jeg fødte morkaka i senga eller vannet ;) Jeg luuuuurer på om jeg fødte den i senga etterpå - men er ikke sikker. Å flytte seg rett etter fødsel er litt rart uansett, jeg tror ikke jeg ville merket forskjellen på om det hang ut litt navlestreng eller ikke. Det er rimelig rart der nede en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...