Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 Jeg føler alle bare kjøper det de skal ha lekestativ, trampoline, nye gardiner, hytte, båt, bil, klær, leker til ungene, masse leker osv. Mine barn får slike ting til bursdager og jul og da en bestemt sum så de har absolutt ikke så mye som alle andre. Selv bruker jeg heller ikke formue på klær, sengetøy, nye dyner, møbler, telefoner osv. Her ønsker vi oss ting og har langt ifra alt selv om vi tjener godt over middels. Vi sparer!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 Slik har vi det også HI. Men jeg tror mange ofte har bedre råd enn "våre" foreldre hadde. Nei, har måtte guttungen spare selv til DS. Han fikk ny seng i bursdagsgave for noen år siden. Sykkel fikk han i julegave. Lekestativ og/eller trampoline vurderer vi å kjøpe i felles bursdgasgave til ungene. Men hos oss er det økonomien som begrenser oss, ikke for det, ville nok lært ungene at ting koster penger selv om vi hadde hatt bedre råd. Vi prøver å spare her også. Tror så og si aldri jeg har kjøpt meg duker til stua f.eks, dette er slikt jeg ønsker meg i bursdagsgave. Har samme sofaen i stua som jeg kjøpte da jeg flyttet for meg selv for 10 år siden, den er virkelig moden for utskiftning, men da må vi nok spare til ny først. Får se hva kontoen min sier etter sommeren.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #3 Skrevet 11. juni 2010 Hu og hei, det virker som de er få. Alt en ønsker seg MÅ anskaffes eller realiseres straks. En kollega sa en gang at hun hatet L'oreal sitt slagord "Fordi jeg fortjener det". Det er jammen ikke mye svært mange av oss svinerike nordmennene egentlig fortjener. Jeg her helt enig i den linjen du og din familie har valgt. Her i gården vil vi forsøke å holde igjen på utstyrs-, leke-, og feriefronten så lenge det går. Har kun en stk småttis foreløpig som ikke ber om annet enn mat og stell.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 Så bra da. Det høres veldig ut som oss, bare at vi hadde hatt råd om vi ville. Ungene trenger jo mer og mer så det er jo bra å lære fra de er små at ting koster penger og betyr noe.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #5 Skrevet 11. juni 2010 Vi har råd til å kjøpe barna det vi vil, men vi velger å legge det meste til bursdager og jul, de får heller ikke alt mulig. Fordi jeg mener det er usunt at barna skal bare få alt de har lyst på. Barna skal tross alt bli voksne og sørge for seg selv en dag. Da er det greit å vite at ting må jobbes for, spares til og kanskje man ikke engang får den tingen noen gang... Tror mange gjør barna sine en stooooor bjørnetjeneste..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå