Trollmor til 2 Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 Hei! Datteren min, på snart to år, har hatt noe utslett over en periode på ca 1 måned nå. Det ser rett og slett ut som om hun skulle ha falt i brennesle, men hun har altså ikke det. Hun får utslettet i ansiket, på rygg, mage, armer og bein. Flekkvis over det hele. Hun har sensitiv hud fra før og har hatt atopisk eksem(barneeksem) omtrent hele livet. Vi var hos lege i dag og han mente det kunne være begynnende brennkopper. Jeg tror egentlig ikke det, for det bryter jo ikke ut til noen sår. Det er jo bare røde områder med hvitere nupper i. Og de klør. De klør forferdelig! Har fått kortisonsalve av legen og det hjelper jo der og da, men foreløpig ser det ikke ut som det tar knekken på problemet. Er det noen kloke mammaer her inne som vet hva dette er/kan være?
Ster IL Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 Nå er ikke jeg lege, men kommer og går dette utslettet? Tenkte litt på elveblest? Gutten min hadde det, og det klør. Har hun hatt vannkopper? I og med at han nevner brennkopper? Trodde ikke en kunne få det om en ikke har hatt vannkopper?
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 11. juni 2010 #3 Skrevet 11. juni 2010 jeg får sånne av marsvinene mine. Jeg er rett og slett allergisk mot dem! (noe som jeg syns er ganske så trist, da jeg har lyst å kose heeele tiden med lille hårdottene!) Kan det være noe allergi?
lillebeth Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 Hei! Dette høres ut som urticaria/elveblest,ta kontakt med legen igjen og få resept på phenamin mixtur, dette er et antihistamin, til din 2åring gies 2,5ml x2
Trollmor til 2 Skrevet 12. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. juni 2010 Jeg synes ikke det ligner på elveblest selv, men det kan jo være det allikevel. Jeg får prøve det som legen anbefalte først - en kur med hydrokortison... Jeg tror selv at det er en form for allergi, da hun først har fått det etter at vi flyttet. Vi har hatt katt hele livet hennes, så jeg tror ikke det er det hun reagerer på. Det er mye mer vegetasjon her og jeg ogå tror jeg reagerer på noe her. Jeg får ikke noe utslett, men jeg klør mye i ansiktet - da spesielt rundt nese og munn. Får håpe kortisonen tar det og at det ikke kommer igjen.. Men kommer det igjen, håper jeg vi kan få antihistaminer ja! Takk for svar!
Med Søtepi i magen;-) Skrevet 12. juni 2010 #6 Skrevet 12. juni 2010 Min sønn på snart 6 år har slike utslett i perioder. Vi har kjørt omtrent alle allergitester som kan kjørest!! Ingen utslag på noen. Men legene mener det er en form for kryssallergi. Altså han får en reaksjon når de rette tingene blir blandet sammen! Ikke lett å finne ut hva som gjør dette. Men han får også utslett om det blir for mye frukt, uten at han er direkte allergisk på en spesiellt type. Varmeutslett får han også lett. Så det er ikke enkelt å finne ut hva utslett skylder. Vi bruker gjerne en mild kortisonsalve når vi ser det er på vei, da forsvinner det vanligvis ganske fort. har også en veldig god krem fra Mary kay, som kan brukes på det meste;-) Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå