Mamma/Oda Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 Er det noen her som har født barn i 4-5 kg klassen tidligere og får tilrettelagt fødsel nr 2 på grunn av dette?
bondeknøl Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 Jeg fødte ei på 4560g for ett år siden.. har termin 21 juni med nr 2, og hun er like stor om ikke større.. så jeg blir strippa 4 dager før nå, og sikkert sendt opp på føden i løpet av neste helg om ingenting skjer av seg selv.. så slipper overtid
Mamma/Oda Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. juni 2010 ok, ja jeg fødte også på overtid sist-over to uker og ungen var 5.. i dag var jeg på Ul,der legen ser at ungen er større enn det som er normalt.............ny termin på ul var to uker før egentlige termindatoen.. Jeg går ikke over en dag-håper på å få en god løsning, om ikke bli satt igang før terminen:0)
Ser@fin@ Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 Mine har vært store. Ingen under 4 kg, største var 5 kg. Sistemann ble fødselen satt i gang 3 uker før termin. Da var han 4 kg. Skal inn til estimering om 3 uker. Kanskje jeg blir satt i gang denne gangen også. Lykke til.
Mamma/Oda Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2010 Ok-da må jeg bare spørre-siden du ble satt igang tre uker før terminen-hvilke undersøkelser ble gjort før de bestemte det? greit å vite:o)
Nicoline3 Skrevet 12. juni 2010 #6 Skrevet 12. juni 2010 Jeg venter nr 3, og har en på 3810 og 4510 bak meg.....men jm vil ikke gi meg estimering eller tirettelegging. Mener siden jeg har født stort barn uten komplikasjoner tidligere, er det ingen fare om denne nærmer seg 5 kilo......men jeg er jo litt bekymret! Hun sa at de ofte bommer med en kilo på estimering, og at jeg heller skal stole på henne når hun kjenner på gutten gjennom magen og sier at han mest sansynlig blir rundt samme vekt som førstemann.... Vet ikke helt om jeg skal kontakte sykehuset selv, for jm tar ferie fra 1 juli, og da er det fastlegen min som skal ta over siste innspurt med kontroller før termin 26 juli! (hører med til historien at jeg gikk 10 og 13 dager over med begge de to andre, og er bekymret for å gjøre det igjen...)
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 12. juni 2010 #7 Skrevet 12. juni 2010 Jeg hadde store problemer med nr.2 (nesten 4,4kg, og barnet satt fast) Fikk veldig fødsels angst etter dette, og fikk gå til samtaler hele svangerskap nr.3. Fikk vekst estimering 1gang pr mnd, og fikk velge ks selv om barnet skulle bli like stort eller større enn nr.2. Ble strippet 1 uke før termin, men funket dårlig... (1 fødsel var igangsatt, så dette ville jeg styre laaaaangt unna ) Endte med 9 dager på overtid, og ks pga stort barn! (Ble planlagt siden jeg hadde ul dagen før)
Ser@fin@ Skrevet 14. juni 2010 #8 Skrevet 14. juni 2010 Jeg hadde ingen spesielle undersøkelser. Bare en historie med storebarn. Og at alle har kommet som stjernekikkere. Uten om siste mann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå