<3 sommerspira mi <3 fødeklar Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 Hei! Jeg har kjøpt lammeskinn fra Barnas Hus, og lurer på om det er nødvendig å vaske det før man legger det i vogna? Håper på gode tips!
Crizzy Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 Jeg har også akkurat kjøpt lammeskinn, men har bestemt meg for å ikke vaske det... Har uansett planer om å legge gasklut under hodet hans. Han er ikke født enda Ønsker du å vaske det har Bh en lammeskinnshampoo du burde bruke, vaskes på ullprogram.
Turbojenta og lillesøster Skrevet 11. juni 2010 #3 Skrevet 11. juni 2010 Jeg vasket det jeg kjøpte med en egen shampoo for lammeskinn kjøpt samme sted som skinnet. Kjørte det på maskinens ullprogram 30 grader og lot det tørke hengende over klesstativet. Det var veldig vått når det kom ut og tok tid å tørke så jeg hadde det stående på flisene på badet. Skinnet er like mykt og fint nå som det har tørket igjen. Tenkte det var greit å vaske før bruk jeg da, vi vasker jo alt annet de små skal ha på seg og ligge på/i så det var liksom aldri noe spørsmål for meg.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 Vil bare si at de lammeskinnene på barnas hus, har jeg hatt til gutten min, å vasket på ullprogram.(valgte å vaske det, da jeg syns det luktet så industri, hehe) Etter det hadde hengt til tørk, så det skikkelig tufsete ut å jeg trodde jeg hadde ødelagt det. Men der tok jeg feil! Hvis du legger lammeskinnet på gulvet, finner fram en kam og en føner, så kam gjennom lag på lag mens du føner, så blir det nesten finere enn det var når du kjøpte det:) Bare ett lite tips! Hihi.
Elita:) Skrevet 11. juni 2010 #5 Skrevet 11. juni 2010 Har ikke vasket de vi har før bruk, men noen ganger "underveis". Har vasket på ullprogram med Milo, hengt det over et eller annet til tørk, og gredd med hundebørste når det begynner å bli tørt. Blir kjempefint:)
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 Fikk beskjed om at jeg ikke skulle vaske det i butikken, men nå som jeg leser at det går helt fint så blir det nok vasket her og.
Turbojenta og lillesøster Skrevet 12. juni 2010 #7 Skrevet 12. juni 2010 Hm hvis de hadde sagt i butikken at det ikke kan vaskes ville jeg nok vært litt forsiktig. På mitt lammeskinn hang det en lapp som viste maskinvask ullprogram på 30 grader. Vet at det ikke er alle lammeskinn som er vaskbare da det sto på kvitteringen min "lammeskinn -vaskbart"
SpongeBob Skrevet 12. juni 2010 #8 Skrevet 12. juni 2010 Jeg har et fra Nøstebarn som skal i maskinen senere i dag, jeg - det blir ullsåpe med lanolin og ekstra ullkur i etterkant:) Jo mer lanolin du får inn i skinnet, jo lettere er det å bare tørke av det med fuktig klut når du bruker det - alt fra gulp til tiss og slikt forsvinner lett, urin og lanolin blir jo faktisk såpe sammen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå