Gå til innhold

Storbyferie med stor familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to små fellesbarn og tre stebarn. Vi har planer om å resie på storbyfrie i sommer. Jeg greier ikke finne overnatting som er stor nok til å romme alle oss. Jeg mener jo at det er greit nok med to hotel rom, et til oss og barna våre og et til stebarna. Dette vil ikke faren godta. Han kjører på med at det er farlig at disse tre store barna skal bo på rom uten voksne, tiltross for at vi er vegg i vegg, han mener det blir krangling, han er redd for at de skal stikke ut aleine. Han er også redd for at de skal føle seg utenfor resten av familien fordi de ikke bor sammen med oss. To av disse barna vil da være tenåringer. Er det naturlig at en av dem skal bo med meg?

I en vanlig familie hadde det nok helt klart vært løsningen å ha tre eldste på et rom, og mor og far med baby og småbarn på et rom

Ingenting jeg har foreslått er godt nok. Han leiter ikke etter noe leilighet til oss selv. Jeg vil også ha litt ferie, og ønsker å bo på rom med min kjære. Han føler alle vil bo på rom med han, og at det er urettferdig ovenfor stebarna at han sover med meg. Jeg blir helt matt!

Tror ikke det blir storbyferie på oss nei. Tror ikke vi kan resie andre steder enn til svigers, ettersom det ikke er plass til oss andre steder. Ikke så lett å finne steder som er store nok, noen som helst plass. Syden er også problematisk. Så store leiligheter er svindyrt. To hotelrom er mye rimeligere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg e heilt enig me deg, og har d på samme måte... For meg e d et "stort" problem å skulle sove på samme rom som min stesønn på 14 år, eg syns sjøl at tanken på d e ubehagelig, pluss at stesønn nettopp har bjyndt å prate me far sin om kor flaut d e å våkne me "morrabrød", våte drømma o.l... Kor kult hadde d vore for han om eg då låg på samme rom?? Tingen her e jo at d e kun han, pluss vårt eine felles barn på 1 år. D sei seg sjøl at 1-åring må sove på rom me oss, men d e sjølsagt ikkje en ønska situasjon at en 14-åring skal måtte sove aleine på et hotellrom... Derfor blir d "aaaldri" hotellferie på oss.

Folk får sei ka dei vil, eg e lei av å måtte forsvare meg fordi eg ikkje vil dele rom me en 14 år gammal gut som ikkje e mitt kjøtt og blod... Ja, han e stesønnen min, men likevel... Eg hadde heller aldri delt rom me nevøane mine på samme alder, og kanskje helle ikkje niesa mi på 13. D e nåke me tenåringa og voksne som ikkje e kjødelige forelder på samme rom syns eg... Ubekvemt både for meg og stesønn. Veit faktisk heller ikkje om eg hadde komt til å plassert min egen 14-åring på samme rom som meg, av hensyn til privatliv og slike ting...

Anonym som ikkje dela rom me tenåringa

Skrevet

Hvis du leter litt, så finnes det hoteller med to rom/familierom... Kanskje en grei ting for dere?

Lykke til med å finne de rette hotellene:)

Skrevet

Det der kommer jo an på hvordan man tar det. Jeg forstår godt faren til alle disse 5 barna, det er en vesentlig faktor å samle familien. Men så kommer det igjen an på alder osv. Dette med litt klumsete feriesituasjoner er kun for en periode av livet, og sånn er det bare i blandingsfamilier.

Men så er det en annen faktor, og det er hvor gamle de 3 eldste er, hvor godt de går sammen, i hvilken grad de er til å stole på, kjønnssammensetning...

Vær den voksne og la faren sove med de 3 eldste, er mitt tips. Du sover jo med ham resten av året, antar jeg ;)

Skrevet

Hei. Jeg synes løsningen din for situasjonen høres bra ut. Store tenåringsunger synes sikkert det er gøy å skulle ha et hotellrom for seg selv uten de voksne og småbarn rundt seg. Men det må legges frem på en slik måte at de ikke føler at de ikke er ønsket på rommet til nyefamilien. Snakk med de og ta dem med på råd, det ordner seg. Den du må bearbeide litt er far i heimen som ikke ser at barna sine begynner å bli store.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...