Gå til innhold

Eksen skal plutselig være med på alt

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet ikke helt om jeg liker det, men jeg har vel ikke lov å nekte. Det gjelder sommerfest i barnehagen, som visstnok er så interessant nå.. ja sier jeg, du kan helt sikkert stille opp på dugnad og.. men da hørte jeg ikke noe...

er eksen deres med på alt av arrangement for barnet deres?

det er akkurat som om all morro skal han møte opp på da er det akkurat som vi skal være "sammen" og hyggelige mot hverandre men alt annet skal han slippe unna...

vet ikke har ikke lyst å ha han rundt meg og ungen min hele tiden..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"ungen min"?? Det er deres unge og det er da ikke så rart at pappan har lyst til å delta på sommerfester ol. Og det er faktisk ikke opp til deg å bestemme. Tenk mer på barnet du og at barnet kanskje vil ha begge foreldrene tilstede på slike sammenkomster

Skrevet

Synes du skal være veldig glad for at han i det hele tatt stiller opp. Og det er vel det at ungen deres har det bra du skal tenke på og ikke deg.

Ungen deres blir sikkert veldig gald når pappaen blir med på tilstelninger i bhg o.l

Husk du er veldig heldig som har en eks som stiller opp for barnet sitt. Det er det ikke alle som har.

Skrevet

Skjønner poenget ditt. Kjedelig å ha en eks som stiller opp på morroa, men ikke tar ansvar for noe annet. Men for barnet deres kan det være viktig at pappa gidder å ta seg bryet med å komme på morroa. Min eks gjør ikke det. Han stiller sjelden opp til noe, og det er ofte lenge mellom hvert samvær også. For min del synes jeg det er like greit at jeg slipper å forholde meg til han mer enn absolutt nødvendig, men dattern vår spør etter han innimellom, og jeg tror hun synes det er litt trist å ikke se han så ofte. For selv om jeg ønsker han skulle bare forsvinne ut av livet mitt, så vet jeg at dattern vår elsker han og ønsker å ha tid med han, og da er det det som er viktig og hva jeg synes betyr fint lite.

Skrevet

ja skjønner det der at dere gir meg pepper for at jeg tenker på meg selv istedenfor barnet og at dette blir veldig veldig morro for barnet vårt og han kommer til å ha det kjempemorro de timene vi gjør dette og jeg vet hvor gledelig dette blir...

og så kommer avskjeden der mamma må forklare at pappa bare skal være med på festen og så må pappa reise hjem igjen flere timer å kjøre og så må jeg bruke 2 dager til å trøste et lite barn som stadig spør når mamma og pappa skal bo i sammen med han igjen og hvorfor pappa bare kom på besøk og reiste igjen uten han.. det pleier han ikke..

etter den søte kløe den sure svie..

men det går seg vel til etterhvert så...

og bf er som han alltid har vært møter opp på helligdagene og de grå hverdagene vil han helst ikke høre noe om.

Skrevet

Ok, men siden det ikke sto noe om den siden av saken i hovedinnlegget, så er det vanskelig å forstå at det er der problemet ligger. I hi høres det ut som om du er litt bitter på eksen og vil ha barnet for deg selv. I dette innlegget høres det ut som om du er oppriktig lei deg for at barnet ditt lider under bruddet. En helt annen problemstilling. Og dessverre en jeg ikke kan gi deg råd om pga manglende erfaring. Jeg ble alene da jenta mi var 3 mnd, så vi har ikke det problemet her. Kanskje du bør ringe familievernkontoret å be om råd? De pleier å ha god erfaring ang slike situasjoner. Eller bekymringstelefonen voksne for barn? Håper virkelig det ordner seg for dere. Er virkelig ikke morro å se barnet sitt så trist:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...