kamillepersille(78) Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 Hadde termin 1 juni, men ingenting ser ut til å skje.."lillemann" vil rett og slett ikke ut.. Var til nok en overtidskontroll og igangsetting er bare ikke aktuellt før 14 dager fullgåtte..sukk.. At jeg er trett, sliten, ligger i sengen 22 timer /døgn (i svømmehallen de 2 andre), er full av vann (så mye jeg må kjøle mine hender ned om natten hver annen time for å få sove), og periodevis litt pustevannsker, betyr åpenbart ingenting.. Så der ligger jeg å kjeder meg og venter og venter og venter, emns jeg leser alle innlegg på BIM og surfer som aldri før.. Ja, og så bekymrer jeg meg jo for de siste dagene (har jo ikke så mye annet å gjøre): er det nok fostervann, er det nok gjennomstrømning i navlesnoren, fungerer morkaka, blir han 7 kg innen han vil ut..ja ja..vet jo egentlig masse om disse tingene med min bakgrunn, men er noe helt annet nå man sel er "pasienten", og kanskje er netopp litt "for mye viten" rett og slett et problem en gang i mellom..Skal sies han er spådd til å bli stor (3700 i uke 37), og jeg vet at min sanne termin er nesten den samme som UL. Nok syt og klag herfra. Hva føler og tenker dere andre som er i uke 42, (evt 41) som hører til de 5% som er så "heldige" å få gå gravid i uke 42...Og hvordan er planen/oppfølgingen fremmover?
Vimse + gullene Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 uff, det er lenge å vente! Hva sa de på overtidskontrollen da? at du bare skulle se det an? Sjekket de hvor moden du var og sånn? Det er jo en kjempebelastning, både fysisk og mentalt å gå så lenge over! Dagene blir jo så lange.. Er en uke over i morgen, og må innrømme jeg frykter litt å gå helt til overtidskontroll og bare få beskjed om å "se det an".. Har gjort alt jeg skulle gjøre, huset skinner og finner ikke motivasjonen til annet enn surfing og soving (og spising) Masse lykke til, håper lille gutten din finner det for godt å komme snarest!
kamillepersille(78) Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. juni 2010 Har vært på 2 faktisk. Den første var på mandag. det var skikkelig nedtur. JM bare vimset rundt og ordnet andre ting i rommet mens hun spurte om tingene og virket ikke særlig intr i svarene. følte meg ikke særlig ivaretatt og bare i veien. Var skikkelig skuffa, og gråt hele veien hjem. Var så lei meg, jeg faktisk lå i sengen man-torsdag (og ikke giddet snakke i tlf/svare, kun surfe BIM og noen aleneturer i svømmehallen..) frem til kontrol 2..Nå skal det sies at JM på kontrol dagen etter termin hadde bestilt igangsettingsvurdering til meg (fordi hennes vurdering var jeg ikke skulle gå 14 dager over i min tilstand pga risiko for å ende i komplisert fødsel med stor baby i kombinasjon med min helsetilstand), men dette var det IKKE snakk om når jeg kom. Fikk ikke engagn snakket om det, og var ganske skuffa for det (forventet ikke å bli satt igang, men hvertfall en snakk..). Måtte tom tvinge JM til å lave en GU på meg (siste var i uke5)..hvor fett føles det at man må tvinge JM til det??! Uansett: grunnen til deppe humøret var mest pga følelsen av manglende service, sympati og omsorg. Er jo litt ekstra følsom nå, skal være den første til å innrømme det altså! I går kveld til kontrol 2 var det superhyggelig JM, så det var opptur-følelse. Prosedyre på to uker er tydeligvis prosedyre, så det er ikke å få gjort noe med. Men gikk derfra med godt humør selv om jeg innser at det blir 14 dager og litt til over på meg Utrolig hvor mye det betyr hvordan man får servert noe, selv om beskjeden er den samme..! Hun lagde en ctg hvor det blir sjekket hjertefrekvens og rie aktivitet, og en GU (uten at jeg måtte true henne-hun sa vi skulle). Denne gangen var det bitte bitte litt modent/åpning, men livmorhalsen var enda lang så hun syntes ikke jeg umiddelbart skulle ha de store forhåpninger om nært forestående..Men det kunne jo fort snu da..yes, yes..in my dreams..! Så fikk nå hvertfall en tid til igangsetting tirsdag kveld..herregud, hvordan de 4 kommende dagen kommer til å føles laaaaaaaange.. vimse + mini: når skal dere på overtidskontroll da? Vi får vel håpe at begge de to små kommer snart..! Her går det i BIM; svømmehallen og is for å få tiden til å gå....
STORMCIRCLE Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 Jeg hadde termin 4.juni, så 7 dager på overtid. Var til kontroll hos jordmor i går og fikk time til overtidsvurdering 16. juni. Er i og for seg greit nok det, men fant ut i ettertid at samboer har fått oppdrag av nrk 16. og 17. som han helst ikke vil si nei til. Da må han reise bort akkurat den dagen de muligens skal sette i gang. Nå kan det jo hende at det blir utsett en dag eller to, ELLER at ting tar lang tid. Litt kjipt uansett. Vet jo at han kommer til å velge fødsel dersom han må velge...men etter å ha spurt på fødeavd i dag om det er mulig å bytte til et par dager tidligere så fikk vi til svar at det skulle veeeeldig mye til. Jeg mener, hva rolle spiller det? Ungen er jo klar, vi er klare.. Dersom de har kapasitet på fødeavdelinga så burde det jo ikke være et problem?? Arrg.. Men bortsett fra det Formen er grei, sover ganske usammenhengende pga 5-6 turer opp på do, har murringer/kynnere i magen store deler av dagen og natta. Litt uggen av og til. Kjenner det ofte godt i ryggen, sånn sliten-vondt.. Men har heldigvis fremdeles godt humør og står på å gjør ting. Kommer meg ut, pusser opp i den andre leiligheten, er sjåfør når samboer skal ut å fly paraglider..hele tida noe som skjer. Og godt er det, ellers hadde jeg gått på veggene av ventinga..hehe Dere må alle ha lykke til, om ei uke har vi nok barna våre i armene
Vimse + gullene Skrevet 11. juni 2010 #5 Skrevet 11. juni 2010 Var til vanlig kontroll i går (uke 41) og er satt opp til overtidsvurdering 12 dager etter termin. Dato for overtidsvurdering står faktisk på Ultralydskjemaet mitt, og virker rimelig "fastsatt". Kanskje det gjelder deg og Stormcircle? Jordmor ville ikke sjekke noe åpning i går, blir derfor litt overrasket over alle som blir tøyd og strippet her inne? Men det er sikkert forskjellig. Jeg prøver å finne på noe hver dag, som å gå på ikea, besøk, handle el. Men merker jeg blir veldig lei av alle som maser og spør om det ikke har skjedd noe enda, så blir ikke så veldig sosial for tiden. kamillepersille: bra at du har fått fastsatt dato for igangsetting på tirsdag da, så har du i alle fall en "deadline", selv om ventetiden virker lang. stormcircle: håper babyen får farten opp, eller du kan få ordnet med kontroll, slik at samboer har mulighet til oppdraget. r. Vi har jo ventet i over 280 dager, så klarer vi nok noen laaange dager til. Ha en flott kveld.
STORMCIRCLE Skrevet 12. juni 2010 #6 Skrevet 12. juni 2010 Ja, vimse+mini, det virker ganske fastsatt. Men men..vi får se. Mye som kan forandre seg på noen dager Hverken jordmor eller lege har sjekket åpning her heller, heller ikke blitt tilbudt stripping. Kanskje mer vanlig somme plasser enn andre..? Jeg tror det er viktig å gjøre, som vimse sier, å holde seg opptatt (dersom en er oppegående til det). Det er utrolig hvor fort dagene går da egentlig. Ja, jeg er også litt lei alle som melder og ringer hver dag for å høre om det er skjedd noe. Men aller verst er alle de som forventer at jeg skal informere dem om når det er igang. FØR vi reiser på sykehuset!! Da snakker vi ikke familie og nære venner. Jeg har kollegaer, bekjente osv. som har sagt at de vil ha en mld om når ting er igang.. Må jo le litt da, blir nok ikke det jeg tenker først på akkurat da. Dessuten vil vel det trigge en ny runde med...skjedd noe? Har du født?? Er du på sykehuset??
kamillepersille(78) Skrevet 12. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 12. juni 2010 Til stormcircle: hvis det er overtidsvurderings tid den dag, så finner dere no en dag du skal komme tilbake for igangsetting der. Mest sannssynlig den 18, så mon ikke din kjære kan nå det hele.. Men er jo litt dumt hvis han er langt vekk, siden det er jo ingen garanti du ikke føder naturlig på de to dagene fra vurdering til en evt igangsetting.. På den skuffende kontroll 1, tvang jeg jordmor til å undersøke meg, på kontroll 2 sa hun som var der da at det skal vi som om jeg ikke hadde noe valg. De skal jo vite hvordan det ser ut i forhold til valg av metode. Når det er sagt jenter, så tror jeg jeg er heldig nå Noe skjer her hvertfall.. Under en av mine tisserunder i natt /tidlig morges hadde jeg sånn nå kommer-mensen-aktig vondt. Og det er der enda.. Ja, og her klokken 12 sto jeg å vurderte tøy til oldefarmors bursdag vi skal til om litt (joggebukser eller joggebukser..), og så kjente jeg noe litt fugtig mellom benene. Tenkte "det var da ikke mye vann hvis det er..", Regnet liksom med litt mer-også hvis det skulel sive. Gikk på toalettet, tørket meg, og jaggu meg så lå det en stor gullig slimklatt med litt blod på papiret og smilte til meg! trodde ikke jeg skulle bli så ekstatisk over et sånt syn.. Vet det kan gå tid etter den, men må da innrømme at jeg føler meg litt "høy" akkurat nå- Noe holder på å skje på 12 dagen over, så syntes jeg har lov til å smile, være glad og litt forhåpningsfull- endelig Kanskje jeg skal copy paste og lave en egen tråd om dette og dele med hel BIM.. Er bare glad nå, etter en lei.meg-uke, så dette er deileig Snakkes
Vimse + gullene Skrevet 12. juni 2010 #8 Skrevet 12. juni 2010 Det var veldig godt nytt kamillepersille Håper at det skjer noe av seg selv, mange som sier "det er det beste", selv om det helt sikkert går finfint å bli igangsatt. Noe er tydeligvis i endring! Selv våknet jeg kvart på 3 i natt med smertefulle tak, først i mage, og siden nederst i ryggen. Har hatt dem med mellom 3 og 10 minutters mellomrom nå siden, men de er ikke spes lange, mellom 30 og 45 sek. Masse rosa slim også, så skjer tydeligvis noe hos meg og. Er ikke særlig behagelig, så er redd for å gå slik i mange dager, slik noen må. Tipper jeg er i latensfasen ut fra det jeg har lest. Tenk om vi alle kunne fått babyen i løpet av de nærmeste dagene? Lykke til! Krysser fingrene for oss
kamillepersille(78) Skrevet 12. juni 2010 Forfatter #9 Skrevet 12. juni 2010 Har sånne "tak" jeg også, først var det bare en gang imellom (i formiddag og frem til ca 14.30, kanskje fem bare totalt-sov også litt så kanskje noen jeg ikke har mærket). Men her i 14.30 tiden begynte det å komme litt oftere, så fra kl.15 har jeg ført oversikt på tidsintervallet. Har også mellom 3-12 min i mellom, de fleste på omkring 5, varer ca 20 sek. bare her da. Men blir litt usikker på om det egentlig er rier, for innbilte meg at det skulle gjøre MYE MYE MYE vondere, og så kjenenr jeg det ikke i ryggen. Føles som en stor knytteneve som presser livmoren sammen og squiser den (som når man presser en appelsin). Men det er klart at når de varer lenger tid av gangen som de nok vil etterhvert, så vil det nok føles mer smertefullt.. Men snakket akkurat med mamma og hun hadde heller aldri i ryggen..så er vel mulig det og. Snakket akkurat med føden og jeg kunne komme inn når jeg vill bare jeg ringte når jeg var på vei. De hadde travelt så var ikke tid til meg hvis ikke jeg gikk i aktiv fødsel, men så var jeg et trygt sted hvis det skulle skje noe. Det skal sies at min mamma fødte meg på 1t 45 min fra første rie så jeg var like ved å gå i søppelbøtta på sykehuset...
STORMCIRCLE Skrevet 12. juni 2010 #10 Skrevet 12. juni 2010 Åååå, så spennende jenter!! :) Lykke til!!
kamillepersille(78) Skrevet 12. juni 2010 Forfatter #11 Skrevet 12. juni 2010 yes yes Er hjemme igjen nå. Altså etter eget valg siden vi fikk låne svigermors bil. Har hatt regelmessige siden kl.15, men må inrømme at "styrken" på smerten har vært tiltagende på aftenen, og de jeg har hatt etter 21/21.30 har vært betraktelig kraftigere enn de tidligere. Men det passer også bra med at jeg nå er i utvidelsesfasen- når jeg var inne til sjekk i 19 tiden var jeg helt utflatet, men bare 1 cm åpning. tenekr jeg skal legge meg å prøve sove litt hvis jeg kan, kjenner jeg er trett..men 5 min kan føles ganske fort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå