Gå til innhold

Lønnsoppgjøret - vi er lurt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått 1,15% som vi ble lovet sist fra 10. juni

Vi har videre fått 2,1% eller minst 7100 kr fra 1. juli

Så langt så bra

Og så justerer man opp minstelønnssatsene fra 1. august, sånn at de tilleggene man fikk over stort sett blir borte.

Hurra for å ha fått over 3% og endelig en heving... Vi har fått tilleggene, men de kunne like greit bare justert opp minstelønnssatsene.

Jada lærere syter og er aldri fornøyde, men jeg liker ikke at forbundet later som om vi har fått en masse tillegg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er glad! - Er moro å gå opp i lønn før jeg engang har startet på første jobben min, oppdaget først igår at hele denne streiken også berørte lærere på vgs.

Men så på den andre siden, så er jeg snart 30 og dette er den første "riktige" jobb jeg har, så jeg hadde sikkert sagt ja til dobbel jobb og halv lønn, og stadig vært storfornøyd ;-)

Og er egentlig litt enig i at det er en rar måte å gjøre ting på.

Skrevet

Jo, ja.... men slik er det (og har vært så langt jeg kan huske). Samme skjedde sist.... Og til våren kommer "kampen" om trynetileggene (lokal pot) igjen - det er fantastisk! 4 års høyere utdanning (og 10 års ansiennitet) belønnes med ca 400 000,- i året.

Utdanningsforbundet lurte oss med skolepakke 1 og 2, og har vel egentlig aldri klart å hente seg inn igjen... sukk... i forrige runde meldte folk seg ut - for kontigenten tilsvarte lønnsøkningen... ha ha ha...

Men, jeg har verdens beste jobb. Til høsten skal jeg ha elever på småtrinnet, og det finnes knapt en mer takknemlig gjeng:))) Noen av dem løøøper mot meg når de ser meg på morgnkvisten for å hilse + at de noen ganger har plukket blomster:))) Blir glad bare ved å tenke på disse småtrolla. Gleder meg til å jobbe etter et år hjemme. Den dagen jeg ikke trives skal jeg finne meg noe annet å gjøre.

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg synes det skulle vært langt mer lokal pot. Da hadde alle møter forløpt mye bedre.

Skrevet

Lokal pott er noe dritt, og burde forlengst vært avskaffet.

Jeg er så lurt at jeg knapt orker å snakke om det. Er direkte plassert og kommer nok aldri mer til å få ei krone.

Skrevet

Vårens vakreste eventyr, du liksom. Forstår frustrasjonen!

Skrevet

All symp! Det er så dårlig gjort.

Skrevet

Ja ja. Dere blir i alle fall nevnt. Lærere og sykepleiere. Det er de eneste som vi hører om når det snakkes om lønn og streik.

Kvinner med høyere utdannelse i tradisjonelle kvinneyrker er visst kokt ned til disse to yrkene. Førskolelærer begynner også så vidt å bli nevnt. (Ikke at det har noe særlig uttelling for lønnen deres foreløpig..) Alle FO'ere (vernepleiere, barnevernspedagoger og sosionomer) stiller likt med tanke på utdanning, men blir ALDRI nevnt noen steder. (Og har lønn deretter..)

Nei, vær glad for at du har et forbund som klarer å få lønna di på dagsorden og pushet den (litt) oppover.

Skrevet

Signerer den. Det er bedre å tross alt gå opp i lønn enn å oppleve at lønna står bom fast og kun startlønna heves slik at ferskinger har mer i lønn enn noen med 4 års erfaring og ellers samme utdanning ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...