Gå til innhold

Hvor gamle var ditt/dine barn det/de fikk vannkopper?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første var ca. 2 år og 5 mnd da hun fikk det.

Andre er nå 2 år og 2 mnd og har enda ikke hatt det.

Skrevet

Mine barn er 4 og 6, snart 7 år. Ingen av dem har hatt det... Håper nesten de får det snart jeg altså.

Skrevet

Hm. 7-8 mnd mener jeg å huske. Håper jeg er like heldig neste gang :) Gikk så utrolig fint sist og tror aldreren hennes hadde mye å si.

Skrevet

Eldste var 5 år og 4 mnd

Minsta tror jeg har hatt det kjempelett 2 ganger, første gang var hun 1 mnd, rett etter at broren hadde, andre gang var hun ca 8 mnd. 2 kompiser av guttungen hadde da, og vi dro på besøk til de med det formålet at hun skulle få det.

Skrevet

Har alle barna deres blitt smittet av andre, eller får man det likevell om man ikke farter på de mest folkelige stedene?

Skrevet

Hun var 2 år. Alle ungene i slekta fikk det den sommeren.

Skrevet

Hun var 1,5 år og det gikk veldig greit. En dag og ei natt hvor hun var urolig og hadde litt feber, men så gikk det over. Mye lettere enn en forkjølelse egentlig... Glad hun er ferdig med det, så slipper hun å få det senere siden det generelt er hardere å ha vannkopper jo eldre man er.

Skrevet

Gikk som en farsott i bhg i vår. Storebror var 4.5 år og fikk vel en ca 40 vannkopper som ikke klødde, han hadde ikke feber, og var i storslag, bare med prikker på magen, ryggen og i kinnene.

Lillebror var 1.5 år og fikk usannsynlig mange vannkopper, to uker etter storebror fikk sine. Han så ikke klok ut, Jeg sluttet å telle da jeg nådde 50 å¨skuldrene hans. Han klødde masse, hadde feber, og var veldig utilpass og hadde vondt i vondten.

Han har frmdeles masse arr på ryggen og magen, de er bleknet litt, men jeg tror han kommer til å ha endel av arrene leeeenge.

Skrevet

Eldste fikk det da han var 2 år (før han fikk søsken). Han ble smittet hos dagmammaen og hadde usannsynlig mange kopper, så helt sykt ut..

Nest eldste fikk det da han var 3,5 år, han ble smittet i barnehagen og fikk det ganske lett. Hadde mest prikker på overkroppen, ingen feber og moderat med klør.

Nest yngste ble smittet av storebror og fikk det to uker senere, hun var da 9 uker gammel og fikk masse, masse prikker. Hele ansiktet, magen, ryggen, inni rompa, tissen, ørene, hun så ikke ut. Men hadde ingen feber, var urolig en natt, men ellers lite plaget.

Minstejenta er nå 16 mnd gammel og har ikke hatt det enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...