Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 NÅ ER JEG SKIKKELIG FORBANNA!!!(((( OG DET MED GOD GRUNN! ARBEIDSGIVER NEKTER OG BETALE MEG FERIEPENGENE MINE SOM SKULLE VÆRE PÅ KONTO I DAG, PGA AT JEG VAR SYKEMELDT I 3 MÅNEDER I 2009, HAN PÅSTÅR AT JEG FÅR FERIEPENGENE MINE FRA NAV, MEN DET KAN VEL IKKE STEMME???
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #3 Skrevet 11. juni 2010 Pass blodtrykket nå !! ;) Du skal ha feriepenger fra NAV for de 3 mnd du var sykmeldt, så skal du ha feriepenger for resten av året du jobbet fra arbeidsgiver. Veldig enkelt egentlig !!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 Da ville jeg kontaktet fagforeningen på stedet. Evt. Arbeidstilsynet.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 Høres merkelig ut. Selv får jeg full lønn under sykdom, utbetalt av arbeidsgiver, og dette blir i ettertid refundert fra NAV. Feriepengene året etter kommer som vanlig også fra arbeidsgiver. Kommer det an på hvor man er ansatt?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #7 Skrevet 11. juni 2010 bortsett fra at hun var sykemeldt bare 3 av 12 mndr. Skal m.a.o. ha mesteparten av feriepengene fra arbeidsgiver.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #8 Skrevet 11. juni 2010 Men han sier jo at jeg ikke får feriepenger hos dem, selv om han mottok etterskudd på sykepengene fra Nav, han påstod at han fikk en merutgift pga min sykdom og at han dermed ikke kan betale ut noen feriepenger, også mener han at jeg heller bør jobbe i sommer slik at jeg får full ferie til neste år, er så lynforbanna som det e rmulig og bli nå!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #9 Skrevet 11. juni 2010 Arb.giveren din tar feil. Si at du kontakter fagforbundet (hvis du er organisert). Det er ikke opp til arb.giver å lage sine private regler. Sykdom gir selvsagt full ferieopptjening.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #10 Skrevet 11. juni 2010 Du har fått lønn under sykmelding fra arb.giver, som han har fått etterbetalt av NAV ??? Da skal du isåfall ha FULL feriepengeutbetaling fra arb.giver !! Merutgift?? Idiot; sånn er det å eie en bedrift. Forøvrig har du rett på full ferie ! Ring arb.tilsynet fortere enn svint. Eller si til ham at du kommer til å gjøre det, denne karen har sikkert flere svin på skogen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå