Going strong Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 Jeg lånte meg en doppler for noen dager siden. Da var jeg 9+8 ca eller noe. Tror jeg fant hjertelyden. Jeg fant min puls først.Den var høy men når jeg beveget doppleren litt lenger bort mot høyre et stykke under navelen fant jeg en lyd til. Den var på under hundre..78 eller noe...kan dette stemme.Er kanskje fordi den er så liten enda så vi ikke får hørt den kraftigere? Er veldig sikker på at det ikke var min puls for jeg sjekket litt sånn frem og tilbake i 2min ca. Spennende syndes jeg:) Erfaringer?
Flippflapp Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 har klart og tydelig hørt hjertelyd fra uke 10. så min erfaring er at du helt klart kan ha hørt hjertelyden:)
T#3 Skrevet 11. juni 2010 #3 Skrevet 11. juni 2010 Hmmm... under 100, (78 som du sier), hørtes jo litt lite ut da. Jeg tror kanskje det var din egen... Selv har jeg aldri hørt fosterlyd før uke 11 eller 12 med doppler (legen). Denne gangen sjekket ikke legen før etter uke 14.
Med Søtepi i magen;-) Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 Sorry, men tror nok det var din egen du hørte. Det er alt for tidlig å høre med doppler og 78 er alt for lite for et foster;-) Det skal være sånn ca140 +- Min har vært på 140-170
Mamma til*2 jenter* Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 Hei... Litt tips fra en erfaren doppler-bruker Om du plasserer doppleren nede i venstre side helt nede ved trusekanten(akkurat ved siden av det beinet som du har der) Når du er i uke 8 og oppover gjelder det egentlig å trykke doppleren litt hardt mot magen å faktisk holde den i samme stilling i 5 minutter. Ikke flytt så mye på doppleren men beveg den litt rundt det området nede ved trusekanten din. Ikke forvent deg at du finner hjertelyden før etter uke 15. Fosteret ligger veldig dypt inne i magen din når den er så liten. Vær tolmodig å bruk god tid. Men en ting du også må huske: 5 minutt holder å da stopper du å tar en pause..Det er ikke bra for babyen at du har mye aktivitet rundt magen hele dagen.
Going strong Skrevet 12. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 12. juni 2010 Takk for tips:) Mamma til*Charlotte og Emilie*. Jeg har hørt en lyd der på 140 en gang.Nederst til venstre. Men syndes det virket så nærme hoftebeinet mittt så trodde ikke det kunne være den lille? Jeg prøver å ikke å sjekke hver dag:P Så hjerte banke så fint på ul i uke 8+0 men alltid bekymret;) men takk for svar alle sammen.Jeg også trodde 78 var en smule lite. Bare å vente til neste ul i uke 12. Til fredagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå