jimena Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 Hei! Noen som har erfaring med Ahus? Skal snart dit, var på Ullevål sist. Jeg regner med at det blir litt annerledes å ligge på barsel i stedet for pasienthotell hvor man må "ordne alt selv". Vet dere om man trenger å ha med bleier til babyen? Må man gå i "kantine" et sted på sykehuset og spise (slik som på pasienthotellet på Ullevål), eller er det mat på barselavd.? Grunnen til at jeg spør er mest med tanke på klær - på Ullevål følte jeg at jeg måtte kle meg litt ordentlig for å gå og spise, selv om jeg egentlig var såpass dårlig at jeg mest følte for å gå i pysjen! he he Noe annet jeg bør tenke på?
♥♥♥ Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 Hei. Fødte på Ahus januar 2009, så vet ikke om det har blitt noen endringer. Lurer litt på om det er barselhotellsenger på Ahus og, men også barsel ja. Middagen kom på barselavd. Det var kjøleskap med pålegg og drikke som man kunne benytte seg av når det passa. Jenta mi var på nyfødtintensiven, og der fikk vi i hvertfall bleier, vet ikke på barsel, men antar man får det der og. Lykke til
lykke74 med 3 små Skrevet 12. juni 2010 #3 Skrevet 12. juni 2010 Var på a-hus for to uker siden. På barselavdelingen er det enerom og tomannsrom, alle rom har eget bad med stellebord for babyen. Du trenger ikke ha med bleier eller klær til babyen. På rommene er det tv med mulighet for internett. Det er klesskap med en liten safe i. Bord og stoler er det også. På avdelingen er det et spiserom. Der henter du all mat selv. Brødmat med pålegg står i kjøleskapet og du smører mat selv til frokost (8.30-9.00)og kvelds (16.00-16.30), senkvelds (20.00-20.30) er ferdig påsmurt. Middagen serveres. Du velger selv om du vil spise på spisestua eller på rommet ditt. Dersom du er i veldig dårlig form, får du hjelp til å hente mat. Det er pasienthotell ved sykhuset. En av legene jeg snakket med før innelggelsen (hadde planlagt keisersnitt), sa at jeg skulle være glad for at keisersnittpasienter ikke fikk komme på hotellet for det var så dårlig - mye bedre å være på barsel mente hun. Folk tusler rundt i både morgenkåpe, pysj, kosebukser og vanlige klær på avdelingen. Dersom du skal ha besøk utover far og babyens søsken, må det skje utenom avdelingen. Mange møtte sine besøkende nede i glassgangen i 1. etasje.Da er det kanskje greit å ha litt "anstendige" klær på seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå