Gå til innhold

Om å ringe "en gang for mye"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde termin 5.6.

Etter tre netter uten søvn, hvorav den siste konstant på do, og to dager med lite liv, ringte jeg (endelig) fastlegen i går formiddag.

Fikk komme til kontroll halv ett, og skulle måle fosterlyd. Hun fant ut at fosterlyden lå altfor høyt og at barnet var stresset. Ringte umiddelbart til sykehuset og ba dem om å ta meg inn.

Jeg fikk beskjed om å komme i løpet av en time! Gjett om jeg fikk det travelt, ble redd og så for meg både hastekeisersnitt og det som verre er.

Kom til sykehuset, satt på CTG og alt er helt fint! Maks score på CTG, UL viste at alt er bra med morkake, gjennomstrømming i navlestreng osv. Ungen er ca. 4 kg og jeg hadde lette rier og 2 cm åpning.

Ble strippet der og da med beskjed om å komme til ny vurdering i morgen tidlig.

Jeg er selvsagt glad for at alt er i orden og at fødselen nå er i gang, men du verden så forbannet jeg er på fastlegen min!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at alt ordnet seg. Men, sikkert jeg som går glipp av noe her, hvorfor er du sint på fastlegen din?

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan hun kunne måle så vanvittig feil og i tillegg gi klar beskjed om at barnet var stresset.

Hun ga klart uttrykk for at noe var galt og nærmest dyttet meg ut døren så jeg kom meg raskest mulig til sykehuset.

Jeg er nok sint fordi hun skremte meg skikkelig. Det var ikke noe særlig å kjøre alene til sykehuset i 5 mil i den tro at noe er galt med barnet.

Skrevet

Skjønner at dette var en traumatisk opplevelse for deg. Men du skal være glad fastlegen handlet som hun gjorde. For hvis fosterlyden lå høyt _kunne_ det like gjerne være et tegn på noe galt. Og da hadde det vært grusomt om hun ikke hadde vært så kjapp som hun var.

Men som sagt, skjønner veldig godt at du er helt oppskaket enda over opplevelsen.