Gå til innhold

Bryllupsgave - trenger hjelp til en orginal idè!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kompis skal gifte seg om to uker. Min samboer er forlover. Bryllupet kommer litt "raskt" og siden vi ikke bor i samme by lenger kjenner vi ikke henne noe særlig.

De har ingen ønskeliste og det er rimelig uformellt.

Jeg ønsker å finne på noe koselig i bryllupsgave til dem, men aner ikke hva! De er ca 30 og 35 år og har eget hus. Tipper de har det meste av det de trenger til huset fra før av, i alle fall det han har tenkt på å skaffe seg oppigjennom årene. Hun er fra et annet land og har sikkert ikke så mye slikt her.

Noen gode forslag??

Ikke alt for dyrt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe fint i tre? Et trefat som de kan bruke t pizzafat eller noe slikt? Vet ikkje kor du bur da, men finnes sikkert noe der du bor... Gjerne m inskript, navna deres og datoen deres...

Eg hadde blitt veldig glad om eg fikk et fat med utskjeringer på til mitt bryllup...

Finnes også mange fine skulpturer i en serie de selger på bl.a Black design.. Der finnes det mange forskjellige, som kan være fint å gi i gave..

Skrevet

Pris?

Hva med en helgetur (ferdig booket), du får fint turer til 2-3000 inkl hotell.

Eller kunst. BjørgThorallsdottir har masse fine bilder.

Skrevet

Hoppet elegant over den siste setningen din i første runden...

Kunst er fortsatt en mulighet, men da uten innramming (noe passer sikkert inn i en ikea ramme).

Stor og flott verandalykt (altså til kubbelys)

Ett frukttre til hagen.

Skrevet

Vi fikk et fint blomsrende tre da vi giftet oss. Koselig gave som varer lenge og som er litt utenom det vanlige.

Skrevet

Kjøp en rimelig kurv og fyll med godsaker, vin, pasta, vineddik, oljer etc., ting som tåler å stå litt, ikke ferskvare.. Jeg ga bort ingredienser til et treretters italiens måltid i et bryllup. Laget oppskrifthefte og la ved.

Skrevet

Er en forlover kan en gjerne tenke litt utradisjonellt og ikke minst tenke liiiitt mer på den en er forlover til. Pynteting er jo svært vanskelig å gi, men hva med å gi noe han kan bruke i talen:

- en kassegitar (alle hus bør ha en, og gi lillebjørn nilsens gitarbok til). Det kan lett flettes inn i talen. Hvem kan motstå en mann som spiller gitar?

- turutstyr. Telt, klatresele, stormkjøkken eller fiskestang x2 med fiskeskrin? Hun er jo tross alt flyttet til "ut på tur landet".

- kjevle og takke, og han kan undervise bruden under talen om de mange måtene en norsk mann kan holdes i sjakk.

(sjakkbrett og globus er også morsomme og praktiske gaver til hjemmet)

Skrevet

Er det ikke litt skikk og bruk at gave fra forloveren er varig? Jeg spør siden jeg ikke er helt inne på skikk og bruk i Norge:)

Skrevet

Et epletre eller annet frukttre. Det gav vi en gang :)

Skrevet

Det er en fin presang! Vi fikk det til landstedet vårt, og to solbærbusker.

Skrevet

tenkte også på et nydelig tre. Om ikke frukt så hva med magnolia? Stjernekikkert?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...