Gå til innhold

Hva skal jeg prioritere? (vasking)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært på ferie, og så rett på jobb, slitne osv. Så nå er hele huset både skikkelig rotete og møkkete.l..OVERALT!

Og søsteren min min med familie kommer ikveld fra sverige...

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne, og hva som er lurt å prioritere.

Ser rotete ut her uansett hvor mye jeg rydder, får det liksom ikke strøkent.

Hjeeeelp! lure husmorstips for å få det fortryllende rent?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ett ekstra rom du kan putte alt rotet i for helgen? (så rydder du det bort til uken) Så puffer du opp putene, og tar en rask tur over med støvsugeren.. Tørker bort flekker med en klut.

Hehe.. skikkelig dårlig husmor jeg se.. ;)

Skrevet

Kjøkken,sett inn i oppvaskmaskina,tørk av benker og komfyr,støvsug gulvet og evn gå over med en våtmopp om det er flekker. 15min.

Stue,bruk 15min på å rydde vekk ting som ikke hører til der. Tørk av bord,benker, det mest synlige støvet. Støvsug eller mopp over gulvene.

Bad, vask over do og vask, dusj noe rengjøringsmidler i dusjen, la virke mens du drar over gulvet, spyl av og dra av vannet i dusjen med en nal om du har blanke dusjdører :o)

Rydd gang-støvsug

Rydd soverommene

Skift på sengene gjestene skal sove på, sett inn en skål med grønnsåpe hehe

Mens du gjør alt dette,luft godt i hele huset, sett på en maksin med klær og heng opp så lukter det friskt skyllemiddel :P

Bruk 1,5 time så er mye gjort!

Skrevet

Musikk på fullt og send mann og unger ut så får du gjort veldig mye;) men stue kjøkken og bad og soverom hvor gjestene skal sove burde du vertfall ta;)

Skrevet

Jeg hater å vaske, så det jeg konsentrerer meg mest når vi venter besøk om er bad og kjøkken, resten bare søvsuger jeg. Rydde går egentlig kjapt, gå aldri ut av et rom uten å ta noe med deg ut derfra...

Mammaen til Isak: Får du gjort alt det der på 1,5 time????? Vil du ha jobb hos meg? ;-)

Skrevet

Ja , men det er når man mååå være rask altså. Jeg kan shine huset på en time om jeg må, men det er overflate rengjøring altså. Om jeg vasker-vasker huset bruker jeg gjerne 2-3 timer.Men nå var det raske tips som skulle til ;o)

Selvfølgelig varierer tida utifra hvor jæ... det ser ut da, og det kan jo ikke jeg bedømme uten å ha sett Hi sitt hjem :P hehe

Skrevet

SLik superrydding er jeg en mester til! Skal igang nå snart jeg:)

Skulle ha ryddet og vasket siden jeg stod opp, men har ikke kommet igang enda... Min kjære kommer hjem halv 4 også er det full fart fram til vi skal på gatefest kl 18:)

Lilleknott sover i vognen og jeg regner med at han sover til rundt kl.15

Så nå skal jeg gjøre følgende:

Kjøkkenet- rydde benker, vaske over benk og bord (alt av smuler detter på gulvet til støvsugeren)

Badet- frem med microfiberkluten! Drar over speilene, vaskene, badekaret og dusjen og toalettet.

Stuen- tørker over stuebord og alle slike synlige flater.

Så er det bare å hente frem støvsugeren. Drar over hele sullamitten og vips så er det så rent og pent atte:)

Har jeg tid så vasker jeg over gulvene også.

Rot som ligger på kommoden dytter jeg ned i ene roteskuffen som jeg kan sydde når jeg får ånden over meg:)

Ellers har jeg alltid faste "usynlige" steder til rot som feks tomflasker etc

Inne i skapet på vaskerommet har jeg mye lurt! Kjekt når man kan lukke døren til steder der ingen gjester ville finne på å sett;)

På 1 time eller 2 får man jo gjort massse! Send barn ut, eller sett de foran tv litt hvis det hjelper.

Hvis de ikke er så store at de kan hjelpe til litt da? På sommet sitt feks eller få en klut hver til støvtørking:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...