Gå til innhold

tre tette barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

siden dette er det eneste forumet der det er noe særlig aktivitet, så får jeg bare prøve meg, selv om jeg vet jeg kommer til å få mye pepper for det jeg skal spørre om. Men kan alle dere som ikke har tenkt og si noe fornuftig holde kjeft?

jeg/vi har havnet i en litt vanskelig situasjon. vi har to nydelige små sjarmtroll som er født veldig tett. bare 13mnd i mellom de. dette var mer eller mindre planlagt. dvs at vi brukte ikke prevensjon fordi vi hadde lyst på en til, men det var likevel litt overaskende at det skulle skje så fort.

nå er yngstemann 6 mnd og jeg er redd jeg er gravid igjen. dette til tross for at vi har brukt kondom hver eneste gang vi har hatt sex og jeg har fullammet gutten helt til nå for et par uker siden.

hva søren skal vi gjøre... jeg er av den oppfatning at vi bare må ta konsekvensene av våre handlinger, mannen min hadde ved første innskytelse mest lyst til at vi skulle ta abort (det er enda tidlig så vi har ikke bestemt oss). men jeg tror nok ikke det kommer til å skje, siden jeg sterkt er imot det og som jeg sa til mannen min at det er i så fall min kropp og min psykiske helse det kommer til å går utover. samtidig så har jeg slitt en del med fødselsdepresjoner nå i vinter. det var veldig overvelmende med to så små barn på en gang. og jeg er virkelig redd for hva vi går til hvis vi skal få en til med en gang. jeg kan komme med mange argumenter for hvorfor jeg synes dette er en vanskelig situasjon, men bare tanken på og skulle ta abort gjør meg kvalm. det er noe jeg virkelig ikke ønsker.

finnes det noen seriøse folk der ute som er eller har vært i samme situasjon som kan fortelle litt om hvordan det har gått? båfde det rent praktiske og svangerskapet/tiden etter. begge de "største" vil gå i barnehage på den tida den nye evt blir født.

På forhånd takk for seriøse svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine er ikke så tette, men her ble jeg gravid mens mannen ventet på tid til å bli sterilisert. Vi skulle med andre ord ikke ha flere..

Ble under to år mellom de to yngste.

Jeg datt rett i kjelleren da jeg testet positivt, dette orket jeg bare ikke! Jeg gråt da jeg viste testen til mannen min..

Men han dro meg rett opp igjen da han lo, ga meg en god klem og sa at dette fikser vi!

Det har vært tøfft til tider, slitsomt med nattevåk osv, men det har gått helt fint. Minstejenta er gulljenta til hele familien, en storsjarmør vi ikke kan forestille oss livet uten.

Jeg hadde også de andre i barnehagen, så jeg og babyen var alene på dagtid. Har fungert veldig godt hos oss.

Abort var aldri noe alternativ for oss heller, det var bare ikke et tema i det hele tatt.

Nå er mannen sterilisert ;)

Skrevet

hi her;

jeg har også grått mange tårer etter at jeg begynte og mistenke enda en graviditet. og det hjalp ikke at mannen min også ble veldig bekymra. hadde han reagert som din så hadde det hjulpet veldig. men nå vet jeg at vi er like fortvila over situasjonen begge to.

ja, jeg ser på de to barna jeg har og tenker at de er jo verdens skjønneste. vil jo gjerne ha fler, men akkurat nå passer det så drålig. vi er studenter begge to, uten jobb og dermed ikke verdens beste inntekt. og vi bor i en liten leilihet med bare to små soverom. ikke har vi bil og ikke har vi råd til det, så vi kommer oss ingenstdeer. ikke har vi familie i nærheten, siden vi begge har flytta til oslo for å studere.

Skrevet

Hva med å ta en test før du girer deg helt opp? Ikke frekt ment, men et velmenende råd. Er jo unødvendig å bruke mye tid på å tenke hva du skal gjøre dersom du er gravid, når du faktisk ikke vet om du er det. Er ganske vanlig å tro man er gravid etter en fødsel, spesielt før første mens kommer tilbake og sikkert ende mer når du har opplevd to veldig tette svangerskap før. Ta en test du, SÅ kan du evt heller bekymre deg. Ellers kan jeg si at jeg har 4 relativt tette barn, og det går helt fint :)

Skrevet

Hei

Vi har tre barn på under to år, minste er tvillinger. Jeg syns det går bra, det er mye grining, og de må vente på tur. Men det tar de ikke skade av.

Klarer en å slappe litt av, ta ting som de kommer og ikke skulle gjøre alt så skrekkelig nøye og etter boka, så går det fint.

Ser jo at deres situasjon er vanskelig, om en skal bruke det ordet, men to barn tar vel også all deres tid:) Det er et par år det vil være kaos, men det løser seg. Ikke godt å angre på en abort i ettertid heller.

Håper dere kan glede dere nå etterhvert, se noen år frem i tid og så koselig det vil være for barna da.

Lykke til:)

Skrevet

dette blir tett:) kjempe gøy for ungene:)

så lenge foreldrene vil prioritere barn frammfor rommselig leilighet,bil og rommeselig økonomi en stund skal dette gå fint:)

dere er jo studenter og da blir jo lønningen betre:) om noen år er dere glad om dere beholder.)

Skrevet

jeg skal ta en test. jeg bare gruer meg så vanvittig. har akkurat samme følelsen og symptomene nå som i begge de forrige svangerskapene. men jeg skal ta en test i løpet av helgen.

hilsen hi

Skrevet

Testen er tatt og jeg er gravid. da blir det 3 barn på 2 år og mnd... shit! dette var ikke helt planlagt.

Skrevet

Vet du, jeg er sikker på at skatten i magen er en magisk en. Det kommer til å gå så fint. Selvfølgelig ikke etter planen og mye må forsakes, men tenk på at den lille i magen kommer til å være like skjønn som de to første og tenk om noen år er alle i barnehage og skole og dere er ferdige med babytiden for ever (eller kanskje ikke ;))

Masse lykke til, ikke gråt, men gled dere over hvor snodig livet kan bli. Man lever alltids over, iallefall i Norge-selv om økonomien er laber og leiligheten liten.

sender en diger diger trøsteklem! Opp med haka vennen!

Skrevet

Vi har to tette og det er slitsomt, (minsten er bare 2,5 mnd) Jeg vil vente noen år med å få tredjemann, men OM jeg hadde blitt gravid nå så ville jeg likevell tatt imot barnet med åpne armer. TENK hvor gøy det blir for de når de blir litt eldre? Det er gulroten vår allefall;)

Man glemmer fort hvor slitsomt det har vært:)

Lykke til!

Skrevet

takk og takk! dere er så søte! hilsen hi. det går bedre nå altså. det værste sjokket har roa seg litt, men gruer meg veldig til vi skal begynne og fortelle det til venner og familie.

og jeg som syntes folk så rart på meg når jeg var høygravid og gikk trilleturer med minstejenta som da var 11 mnd. nå skal jeg gå trilleturer med tvillingvogn med en på et og en på to år oppi mens jeg er høygravid.

Skrevet

værsego!

De vil vel gjerne tro at dere er med i en sekt eller noe, men kjære, det er jo mye bedre å bli ferdig med den tiden nå, enn å begynne på nytt igjen når de største kanskje straks begynner på skolen, da blir dere jo aldri ferdige ;)

Skjønner at det er helt vilt å tenke på, men det blir nok kjempefint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...