Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 Jeg kuttet ut kontakt med en venninne som har vært veldig dårlig mot meg idet siste, hun er manipulerende og har vært veldig skremmende å være hennes venninne i det siste.. Nå skulle vi reise sammen på ferie,og jeg sa avlyste hele turen og venter på refundert pengene fra billettene, jeg la ut billettene for henne for lenge siden og fikk først pengene noen uker siden. Nå krever hun å få alle pengene tilbake idag, og sier det er mitt problem om jeg ikke har pengene og må låne av noen andre for å gi henne tilbake alt. Jeg har sagt jeg kan betale for feks flybilleten den ene veien som hun ikke får refundert pengene for, ogd et synes jeg er rimelig av meg?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #3 Skrevet 11. juni 2010 Hvis det slik at du avlyste ture og hun ikke får igjen alle pengene sine fra reiseselskapet, så synes jeg det er rett og rimelig at du dekker hennes tap
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 Du får si at hun får pengene når du får dem refundert. Hun kan jo kreve, men ikke gjøre noe med det. Du får minne henne på at du ikke fikk penger fra henne rett etter at du hadde lagt ut for henne. Men jeg er også enig med henne over her, så mente at du bør betale alt tilbake fordi du avlyste.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #5 Skrevet 11. juni 2010 Jeg ville sagt som så at "Ja, pengene skal du få, jeg skal bare vente like lenge med å betale dem tilbake til deg som du brukte på å betale meg, så får vi like mye renter på penga!!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 Fikk en slags truende melding fra henne nå at pengene skulle være inne på konto senest mandag og da skulle hun HA ALLE PENGENE innen mandag på kontoen sin, og driver på å sende masse meldinger "best de er der på mandag, det kalles folkeskikk" osv.. Blir helt satt ut av oppførselen hennes!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #7 Skrevet 11. juni 2010 Selvfølgelig skal hun ha pengene tilbake. Jeg hadde også blitt forbanna om en venninne hadde avlyst ferietur og ikke ville betale tilbake pengene! Kan du ikke bare gi henne pengene og bli ferdig med det?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #8 Skrevet 11. juni 2010 Jeg har da ikke muligheten til å gi alle pengene tilbake for noe jeg har betalt og venter refundert , innen MANDAG!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #9 Skrevet 11. juni 2010 Får hun pengene tilbake når du får de refundert da? Da får hun vel bare vente. Kunne ikke hun dra på tur alene da. Du bestemmer jo selv om du vil dra, dårlig gjort, men ditt valg.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #10 Skrevet 11. juni 2010 Dårlig gjort? Noen som faktisk leser årsaken til hvorfor jeg ikke vil reise med henne?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #11 Skrevet 11. juni 2010 FOR et sammentreff. Vi bestilte også tur sammen med noen venner. Så fant ene vennen min ut at han/hun ikke ville bo på rom med en annen venn likevel, for han/hun ville heller ta meg seg en annen person som han/hun kunne dele rom med. Ble rimelig irriterte på denne vennen min, og vi avbestilte rett og slett bare turen. Vi tok depositumet som vennen min hadde betalt for tort og svie, for vi fikk nemmelig ikke igjen alt! Derfor spørs det veldig på hvorfor HI ikke vil reise. Man må se litt an
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #12 Skrevet 11. juni 2010 Fordi det har oppstått flere situasjoner der jeg ikke kan stole på henne, hun har vært manipulerende og fått meg til å føle meg veldig dårlig til lags med henne. Jeg har prøvd å få løsning på dette, nå er det gått tre måneder og jeg er lei av å gi henne nye sjanser. Hun har bla annet begynnt å terrorisere andre bekjente av meg, det er helt fryktlig, jeg ble kjent med henne for ikke så lenge siden ca 5-6 mnd siden, da var hun frytktlig hyggelig og alt var supert og vi bestilte denne reisen sammen!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #15 Skrevet 11. juni 2010 Kunne minne veldig om min "venninne" Men det var ikke henne da. Det fins altså flere av dem rundt forbi... uff! Syns du har fåttmange gode råd her. Skjønner veldig godt at du avlyste ferien og hun må bare vente til du får refundert pengene. Den beste måten å oppføre seg rundt slike er å holde det saklig. Ikke la deg irritere eller bry deg med dumme ting. Også for å forhindre andre krangler. Håper det ordner seg
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #16 Skrevet 11. juni 2010 Ja, takk:-) Mange flotte svar her idag, og synes det du sa var bra,prøver holde meg så saklig som mulig:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå