Gå til innhold

Hvordan hadde dere stilt dere til følgende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har kjempelyst på en sydentur, ettersom det ikke ble noe av i fjor sommer. Vi har en baby på 4 måneder, og jeg har ingen ønsker eller planer om å dra på annet enn Norgesferie i år. Neste år er det fint å kunne ta med X til varmere strøk. I år blir det nok med hytteturer, og korte lokalturer tenker jeg:)

Spørsmålet kom da opp om han heller kunnne dra med kompiser i august, og jeg sier jo at jeg kan jo ikke stoppe han fra å gjøre det, selv om jeg synes det hadde vært trivelig om han droppa det da ..... :P samtidig som jeg skjønner at han ønsker litt sol å varme...

Noen her som har erfaringer med dette " dilemmaet " ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det synes jeg er helt greit hvis ikke du kan tilpasse deg hans ønsker.

Skrevet

Jeg synes i grunn at det er greit, men om jeg nevner det rundt meg til andre felles kjente, så får jeg liksom så mange overraskende blikk på hvorfor han skal dra, når vi ikke kan reise alle tre på en måte... :)

Ordner seg nok :)

HI.

Skrevet

"Tilpasse deg hans ønsker"???

Er det ikke foreldrene som skal tilpasse seg babyen da?

Har mannen "rett" til å reise til Syden for enhver pris?

Er ikke imot separate reiser i utgangspunktet, men synes han er egoistisk hvis han reiser fra dere. Siden dere egentlig skulle reist sammen så bør han vente til dere kan det.

Skrevet

Jeg ville nok ikke latt min man reise (selv om jeg selvfølgelig ikke kunne nekte han:)). Ikke hadde han hatt noe ånske om sydentur alene heller.....

Men skjønner ikke helt hvorfor ikke dere kan dra sammen i august?

Skrevet

Jeg har ikke noe lyst til å ta med baby enda, og om han reiser ei uke med to kompiser, så blir det bare slik. Vi får ta det litt som der kommer tenker jeg. Tenkte bare å kaste ut ballen her, for å høre deres meninger om dere hadde vært i samme situasjon.

Skrevet

Støtter deg når du ikke vil dra en liten baby med på flytur.

Det er ikke aktuelt for oss selv om "alle andre" gjør det. En kan heldigvis tenke selv. Vi ønsker å vente med fly til minst 2 års alder (av flere grunner, vi prøver også å tenke miljøvennlighet og flyr minst mulig generelt).

Vi voksne kan selsagt kjenne dragningen mot syden, sol og varme (spes for dere i landet som bor nord for Trondheim, vi søringa har det glimrende her hjemme stort sett). Drømmer selv veldig om Hellas og vi gleder oss til det blir aktuelt - kjempefint å ha noe å se fram til, alt må ikke realiseres med det samme selv om vi har $$$ til det.

Synes du skal forsøke å få mannen til å prioritere familien når det gjelder som mest, og det er spesielt det første året!

Jeg vil si det er helt ok med kortere gutteturer, feks. en helg i august eller noe. Du trenger sikkert selv en liten tur etterhvert (omenn ikke en hel helg).

Ønsker deg lykke til med dette!

Skrevet

Takk for svar 12:24 :)

Veldig enig med deg i det du skriver:)

HI.

Skrevet

Selvfølgelig skal man tilpasse seg at man har en baby men en 4 mnd gammel baby har ikke så store krav. Det er som regel ikke noe problem å reise til syden med babyen. Så når mor ikke vil reise til syden med baby så er det hennes valg og ikke babyen sitt. Siden far heller ikke i fjor fikk reise til syden og dette er viktig for ham så synes ihvertfall jeg at det hadde vært helt ok at min mann hadde reist hvis jeg ikke hadde villet gjøre det.

Gjest Tale30
Skrevet

Dersom han har 4 eller 5 uker fri fra jobb, ville jeg ønsket at man i dette tidsrommet gjorde ting sammen som en familie. Jeg er enig med de over her som sier at man sammen som foreldre skal tilpasse seg barnet. Dere er begge i den situasjonen at dere har en baby som ikke er klar for de helt store feriene enda, så da burde dere sammen som familie planlegge kortere reiser. Sånn tenker i alle fall jeg, og heldigvis også mannen min.

Neste år kan dere jo reise sammen til syden. Dersom han ønsker en uke med kompiser, vil jo også barnet være så pass stort at du får en uke sammen med venninner når pappaen kan være hjemme med barnet.

Skrevet

Nå har aldri mannen min ytret noe ønske om å reise på ferie alene, men skulle han gjøre det ville ikke jeg sagt noe på det.

Du sier du er redd for rare blikk, hadde vel vært rarere om du ble med på en guttetur synes jeg da.

Jeg og mannen pleier å ha en helg uten hverandre i året, jeg drar med søsteren min, han med noen gode håndballvenner. Jeg ser ikke noe galt i det, men feirene har vi sammen da.

Kanskje det kommer en dag hvor du trenger en liten "husmorferie", så jeg ser ingen problemer med å la mannen dra. Men jeg hadde nok blitt skuffet om mannen min valgte å bruke to uker av ferien sin med kamerater da, blir ikke mye igjen til familien da..

Du kan jo foreslå at han tar en langhelg. Hvis han reiser helt uten familie burte onsdag til søndag være mer enn nok tid til å drive slaraffenliv på stranda et sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...