Gå til innhold

Katt og baby tilvenning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har erfaring med katt og baby? Noen tips og erfaringer om hvordan pus og det nye familiemedlemmet kan introduseres for hverandre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tale30
Skrevet

Det er jo tips som går på at man skal ta med en body hjem fra sykehuset, og la pus ligge med den i kurven sin for å venne seg til lukten. Man skal også la katten få hilse på babyen med en gang, og ikke lage negativt oppstyr rundt det.

Hos oss ble katten veldig sjalu, og det gikk ikke så bra egentlig. Jeg måtte være som et levende skjold mellom babyen og katten hele tiden, fordi katten ville angripe. Det endte med at vi fikk en katt til (mange trode vi var fullstendig gærne) og problemet var løst. Så snart de var to katter, hadde de hverandre, og de brydde seg ikke så mye om babyen. Nå er jenta stor nok til å gi dem av maten sin, så nå er hun akseptert som en av gjengen :)

De fleste historier jeg har hørt om katt og baby er positive, og det oppstår ikke så ofte problemer. Jeg tror det er litt vanskeigere i de tilfellene hvor det er snakk om innekatter, fordi de da får hele sin verden invadert uten å kunne stikke av.

Skrevet

Takk for svar! Det med bodyen er sikkert lurt:)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...