Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattera mi har et sår på haka som jeg har trodd er forkjølelsessår. Men det har etterhvert blitt ganske stort og stygt, og har vart lenge. Så nevnte svigermor at det kanskje kunne være brennkopp, og etter å ha sjekka på nettet kan det minne veldig om det. Det står der at de må holdes hjemme fra barnehagen, men det har jo ikke jenta mi blitt. Prøver å få tak i legen, men der er telefonen stengt frem til halv ett...

Har dere erfaringer med brennkopper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig smittsomt ved kontakt, det er derfor barn som har brennkopper skal holdes hjemme. Dersom du har fucidin i hus, så kan du smøre det på. Dersom du bruker fingrene til å smøre på så vask deg godt etterpå.

Så er det jo bare å vente til legen kan ta en titt på det for å bekrefte/avkrefte om det er brennkopp.

Skrevet

jeg ville kontaktet legen...tror du får noe til å smøre på det...

barnet kan fint gå i bhg så lenge du dekker til såret..... veldig smittsomt..

Skrevet

jepp, det var brennkopper... Skulle behandle lokalt først, men fikk resept på antibiotika om det skulle spre seg eller ikke bli bedre. Nå har hun jo vært i barnehagen hele tiden da. Til mandag kommer hun med plaster på, da skal det ikke smitte. Så får vi håpe det gir seg uten at vi må bruke resepten!

Skrevet

må bare få sagt det, at fucidin er blitt helt fy fy på brennkopper. De har blitt resistente.

Skrevet

Husk å si ifra til barnehagen, brennkopper kan være vanskelig å bli kvitt har jeg selv erfart.

Har selv fåt gulestaffelikokker siden jeg ikke fikk riktig medisinering, så pass på. En spesialist på dette på sykehuset sa at det skal behandles utvendig og innvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...