Gå til innhold

I går ringte jeg politiet

Anbefalte innlegg

Skrevet

pga bråk med barn involvert, Hadde lagt meg i senga og hørte plutselig en mann og en dame skrike stygge ting til hverandre utafor blokka, hørtes ut som de var på vei til og sloss.

Det var da jeg så det sto ei lita jente på trappa og ropte "mamma" at jeg syntes det hele ble litt ekkelt. Klokka 23 på kvelden, mor og far som går etter hverandre, inn og ut av bilen, faren var truende og agressiv, fikk lyst til å løpe ned trappene og ta med jenta inn.

Sånn skal ikke barn være vitne til!

Politiet kom faktisk etter fem minutter, ringte meg opp igjen og sa at alt var greit, så jo at faren snudde helt om på flisa og var smørblid da de kom. Han virket ikke helt god i grunn. Følte ikke at at jeg kunne la være å ringe politiet heller, tenk om det hadde eskalert?

Jeg blir helt dårlig av situasjoner som dette, med barn involvert, kunne sikkert vært verre, men jeg er glad jeg ringte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, hva med å drite i å blande seg i ting du ikke har noe med!?!?

Vi opplevde dette selv i går kveld faktisk, hadde en litt nøylydt krangel utenfor blokka og en eller annen idiot presterte å ringe til politiet!

Det vi kranglet om var faktisk veldig personlig og jeg gidder ikke å skrive om det her, men det betyr ikke at vi har et voldelig ekteskap eller at datteren vår ikke har det bra!

Begynner nesten å lure på om det er oss du snakker om i innlegget ditt, men folk krangler jo overalt så det er sikkert noen andre.

Skrevet

Stakkars unge!

Nei barn skal få slippe å være vitne til krangler som det.

Og du gjorde helt rett i å ringe politiet!

Skrevet

HI, du gjorde det rette !! Vi kunne unngått mange tragedier i Norge dersom folk turte å bry seg litt !!

...og annie 11.23; dette er ufint å spøke om !! Skjerp deg !

Skrevet

Hvis du vil ivareta privatlivets fred kan du vel ta diskusjonen innendørs? Men nå tror jeg da ikke det er deg det er snakk om heller.. Merkelig det her, plutselig finnes alle det er snakk om blant de hundrevis som er pålogget her..

Synes du gjorde rett jeg hi, det gjør nok politiet også..

Skrevet

Særlig. Ringer heller politiet en gang for mye når det er såpass vill krangling foran et barn, ingen skade skjedd.

Skrevet

synes det var helt riktig av deg å ringe politiet! Barn skal ikke være vitne til sånt og det at noen reagerer negativt på at du ringte politiet sier mye om dem.....

Fatter ikke at folk kan oppføre seg sånn rundt barna sine, det setter dypere spor enn de aner. Tragisk oppførsel, stakkars jenta må jo ha vært kjemperedd der hun sto! Selv om det kanskje ikke var fysisk vold involvert så er barn utrolig følsomme og har en evne til å få ting til å være dems feil.

Skrevet

Eh anonym 11:23, " drite i å blande seg i ting du ikke har noe med". Når man er i tvil om at et barn har det bra så skal man gjøre noe med det.

Til HI, er du i tvil om at dette barnet har det bra, så send en bekymringsmelding til barnevernet.

Synes du gjorde det retet, og at politiet faktisk gadd å rykke ut er jo også prisverdig.

Skrevet

Ja, jeg ville ringt politiet igjen, det er noe med den situsjonen og hvordan det oppleves for et lite barn. Det virket ikke som helt sunne familieforhold, men jeg aner ikke hvem de var, har aldri sett dem før.

Så får jo bare håpe at foreldrene klarer å skjerpe seg.

Skrevet

Enten er du idiot, eller så er du idiot, anonym 11:23. Idiot fordi du kødder med dette, eller idiot dersom det du skriver virkelig er tilfelle, og du ikke skjønner at et barn påvirkes av slikt.

Uavhengig av det, så gjorde HI det rette. Jeg vokste selv opp i et hjem der det var mye høylydt krangling og slåssing, og med en far som dengte moren min på regelmessig basis. ALLE visste og ikke en JÆVLA KJEFT gadd å bry seg!!! Selv ikke når jeg fortalte om det til lærere på skolen o.l var det noen som grep inn. Og jeg kommer til evig tid å være merket av oppveksten min - den var et sant helvete. Så når du sier "hva med å drite i å blande seg i ting du ikke har noe med", så er du på jordet. ALLE bør bry seg når man ser at barn er i slike situasjoner. ALLE!!!

Skrevet

Godt sagt 11.56! Kjenner jeg blir trist på dine vegne, folk er ofte altfor opptatt av seg og sitt..

Skrevet

Hvis det er så privat 11:23 så hva med å dempe stemmen og ta det et annet sted og uten barn som vitne. Idiot!

Det var modig gjort HI! Ikke alle som hadde turt å gjøre det, så all ære til deg.

Skrevet

Flott gjort HI :) Skulle ønske naboene mine gadd bry seg den gang min x, bærte seg idiot og unga lå livredde på rommet!

Skrevet

En gang da jeg var på vei hjem fra byen i 3 tia på natta holdt noen på sånn litt nedi veien fra huset vårt. Hørte at ting ble knust der inne o.l. Jeg vet det bor ei jente der i 11-12 årsalderen, så jeg ringte politiet og oppga adressen. Fikk da til svar at "det er da helt normalt i det huset en lørdagskveld" ... Er det GREIT da liksom? At hun jenta må bo oppi det hver lørdag? Ringte inn bekymringsmelding til BV men hun bor der enda.

Er visst et sånt løvetannbarn hun, for jeg så henne i avisa med bare 6 ere på vitnemålet ut fra ungdomskolen. (Dette er noen år siden da). Ser ut som hun greier seg godt sosialt og, for jeg ser henne alltid sammen med masse veninner. Så det er kansje mulig foreldrene fungerer fint i det daglige selv om de blir kranglete i fylla...

Skrevet

11:23 hvis den krangelen var så forbanna personlig så skjønner jeg ikke hva som får dere til å diskutere det høylytt utenfor en blokk... og da i tillegg da så høylytt at folk ringer politiet.

Skrevet

Vil nesten si at det var din plikt å ringe jeg! Enig med de som sier "heller en gang for mye"

ha god samvittighet for det du har gjort du :)

Skrevet

Takk! :-)

Ja, blant annet pga oppveksten min, er det en stor hjertesak for meg at folk tør bry seg. Det er etter min mening enhver voksens plikt å gripe inn i slike situasjoner. Barn er fullstendig forsvarsløse, og trenger at voksne tar ansvar.

Skrevet

Kjempebra!!

Min venninne ble drept noen år tilbake. Naboene vitnet etterpå å sa at det var masse bråk fra leiligheten uten at de hadde ringt politiet om det. Hadde hun hatt en nabo som deg hadde hun kanskje levd i dag. Hun ble drept av sin kjæreste.

Så si heller ifra en gang for mye enn for lite.

Privatlivets fred? Tenk om det er inbruddstyver da som romsterer rundt? Eller en dødskamp?

Nei, ser man eller hører noe mistenkelig eller lignende er det vår plikt å ringe. Så kjempeflott at du tok aksjon når du så en potensiell farlig situvasjon.

Skrevet

HI, du gjorde absolutt det rette. Det er barna man skal tenke på i en slik sak. Hvis ikke foreldrene klarer å holde seg ansendig når de krangler er det deres problem hvis politiet kommer. Barn skal ikke være vitner til slike ting.

Skrevet

Du gjorde rett i å ringe politiet! Hadde gjort akkurat det samme!

Anonym 11.23.....uhm, hvis den krangelen var så privat som du sier, hvorfor ta den ute til alles beskuelse ? Føler du snakka litt mot deg selv der...

Men uansett, synes det er viktig at folk ringer politiet uansett når sånn skjer, for selv om det kanskje ikke er noen stor greie, så veit man aldri.. Synes det er helt uhørt at et barn skal måtte se på at foreldre har høylytte krangler uten å tenke på å skåne barnet.

Skrevet

Man har faktisk meldeplikt i slike tilfeller, veldig bra at du gadd aa bry deg, veldig faa mennesker som gjoer det :)

Skrevet

Så bra!!!! Sånne som deg vil jeg ha til nabo. De som ikke vil blande seg , spesiellt når det er små barn inne i bildet er egoistiske, uansvarlige og feige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...