Gå til innhold

svimmel, noen flere som opplever det samme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

14 dager til termin i dag.

våknet opp av at alt gikk rundt, og måtte ligge og konsentrere meg skikkelig da jeg sto opp.

sitter helt rolig i sofaen, men blir svimmel av å bare snu på hodet.

dette blir mitt 2.barn, har alldri opplevd det her før.

var hos jordmor i går, og da var alt ok. fint BT, frøkna har festa seg men jeg maglet litt på å bli moden.

syntes dette var litt skummelt jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er støtt og stadig ganske så svimmel og kvalm, fikk beskjed av jordmor at blodtrykket mitt er sånn på kanten til å være litt lavt, og at babyen gjerne ligger å presser litt på hovedpulsåren som ofte fører til svimmelhet og kvalme.

Skrevet

Gjett om!

Forrige svangerskap var jeg svimmel fra uke åtte og ut tida. Kunne ikke ta en dusj uten at jeg endte opp med å legge meg rett ned på gulvet. Å stå oppreist lenge om gangen var bare å glemme.

Denne gangen slapp jeg unna dette i starten, men svimmelheta kom sigende i uke 24, og de to siste ukene (uke 31+1 idag) har jeg vært så svimmel som aldri før! Svimmel om jeg sitter eller står, og blir gjerne kvalm når jeg legger meg ned.

Veldig plagsomt, å ikke så mye å gjøre med det. Det kan være blodtrykksfall, og særlig mot slutten kan det være presset som blir på hovedpulsåren. Jammen er det mye som spiller inn og mye kroppen skal igjennom for å få de vakre skapningene til verden:)

Lykke til den siste tida, håper du slipper å svimle noe mer!

Skrevet

Ja! Var ikke slik forrige gang for meg heller. Men som flere sier her, ligger blodtrykket mitt på grensen til lavt. Det er ikke lavt ift at det er så kort tid igjen til termin, men det er lavt ift hva som pleier være normalen for meg. Er jo veldig trangt i magen også så det er vel mulig at babyen presser på organer som gjør formen litt verre. Er ofte svimmel, kvalm og har hodepine om dagen. Litt slitsomt. Har fått beskjed om at jeg bare må ta det med ro, ikke stresse og hvile når jeg trenger det...

Skrevet

Hei=) Det er nok ikke så uvanlig, selv får jeg det sånn hvis jeg står rett opp og ned en stund.. og det er ubehagelig! Men det skulle bare mangle, sist jeg var hos jm ble bt målt til 95/55.... Grunnen til at du ble sånn om morgenen er sikkert btfall. Og du hadde sikkert ikke spist noe på enstund, pleier å hjelpe med et glass saft. lykke til! klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...