Gå til innhold

Aleneforeldreforeningen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som er medlem av den? Har den noe for seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er medlem, og ja det har noe for seg :-)

Vi var på hyttetur med 14 barn og 10 i pinsen, fin hytte i Bærumsmarka og hver familie ble sponset slik at vi (jeg og mini) kun betalte 200 kr for en helg. De kan og tilby juridisk veiledning tror jeg og man kan benytte seg av avlastningstilbudet Rødhette. Andre aktiviteter er tur til EKT(?) gården på Ekeberg, skøytetur, skogstur, teater og bowling m.m. Supert! :-)

Skrevet

Oj, gikk litt fort gitt!

Vi var på hyttetur med 14 barn og 10 voksne, kjempehyggelig! Skulle det stå :-)

Skrevet

Tusen takk for svar. Det høres jo ut som et flott tilbud. Mannen min døde for to uker siden og jeg tror jeg vil ha bruk for å utvide nettverket mitt litt, så da melder jeg meg inn.

Skrevet

Uff, så trist. :( Da er det godt å ha mennesker i samme situasjon. Lykke til! Tenker på å melde meg inn jeg også.

Skrevet

Kan også anbefale singelpluss.no, der arrangeres det også ferier og turer med og uten barn, og ellers er det mange interessante debatter der inne, og en smule mer seriøst enn her da folk flest ikke er så anonyme.

Skrevet

Takk for tips. Har litt problemer med å identifisere meg med ordet "singel", for 16 dager siden var jeg gift og skulle snart feire bryllupsdag, men det kan nok etterhvert bli greit å snakke med andre som også er alene med barn, det blir jo en helt ny tilværelse.

Skrevet

Kjære Ella & gull med smilehull,

det var utrolig trist å lese, må være et sjokk å bli så plutselig og brutalt alene.

Kan ikke forestille meg hvordan det må føles.

Vil også tipse deg om Marte nettverksenter for aleneforeldre, det er verdt å sjekke ut hvis du ønsker å styrke nettverket ditt. (I regi av Røde kors)

De tilbyr blandt annet samtalegrupper hver 14. dag, med en fast gruppe foreldre og gruppeleder, de har og faste frivillige som passer barna mens foreldrene snakker sammen. Forut for gruppene er det felles middag, hyggelig for store og små å samles rundt bordet. De har og markering av jul/juleverksted, påske/påskeverksted, 17.mai, søndagsmiddager og diverse turer m.m.Kanskje noe for deg og lille smilehull?

Stor klem til dere begge, fra den første anonyme som svarte deg

Skrevet

Tusen takk for nok et godt tips. Det er mye å sette seg inn i når en ikke aner hvor man skal begynne, men jeg skal nok få stablet oss på bena igjen med tid og stunder.

Skrevet

...sier hun og signerer med anonym ;) ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...