Gå til innhold

Noen reiseledere her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer det i praksiss? Hvor mye er du borte og hvor mye hjemme? Hvor mye er lønnen på?

Forventes det at du har førerkort i en slik jobb?

Sitter her uten utdannelse da, og reiseleder vill jeg veldig, veldig gjerne bli....

Så da lurer jeg litt på sånne ting da :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De reiselederne jeg kjenner jobber MYE for lite lønn, gjestene kontakter dem sent og tidlig, og det forventes at de er tilgjengelige nesten døgnet rundt. Likevel er årslønnen å sammenligne med butikkansatte o.l. her hjemme. De bor på de typiske feriestedene mer eller mindre fast, bare hjemme i Norge på ferie.

Det er ikke som i oljebransjen hvor man er to uker på og har fire uker fri:)

Tviler på at dette passer for voksne mennesker med barn (du har vel barn siden du er på bim /dib). Men for unge, single gutter og jenter er det jo en fin måte å få med seg masse festing og moro, og samtidig jobbe og tjene penger:)

Skrevet

har en venninnne som jobbet som reiseleder et par sensonger i sin ungdom. så har bare erfaring fra henne og de få steden jeg har vært. der det er reiseledere så er det unge festglade mennesker som er reiseledere. tror ikke det egner seg veldig bra for barnefamilier da reiselederen må regne med og til tider være tilgjengelig 24/7 omtrent. og så må du/dere ha mulighet til å ta med familien og flytte utenlands i feriesesongen. hvis du vil være sammen med familien da.

nei, jeg har inntrykk av at det og være reiseleder passer best for single mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...