Gå til innhold

Kanskje rart smp, men....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg har stikking i magen. Det er ont! Har ikke hatt det før, og siden jeg er førstegangs så må jeg nesten spørre...

Det er som om lillegutt har en nål å stikker meg her å der. Kan jo bare vær mageknip også kanskje? Tenkte jeg skulle spørre her, om noen andre har det slik....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor i magen stikker det? Kan jo være mye forskjellig: modning/ kynnere (kjennes som menssmerter), ligamenter eller noe annet.

Men det høres ut som ligamentsmerter for meg. Dvs at båndene som holder livmoren på plass strekker seg. Det er litt forskjellig hvor mye man er plaget med akkurat dette. Jeg har i perioder hatt skikkelig vondt både i første svangerskap og i dette. Husker fra sist at den siste mnd var ganske heftig for meg på det. Kjentes noen ganger i lyskene og noen ganger midt mellom bena. Varierte også fra å kjennes ut som nålestikk/ knivstikk (skarpere smerte) til å være litt mer mensaktige, (men på feil plass om du skjønner ettersom de var mer i lysken). Det som hjelper best (synes jeg da) er å sitte helt stille og dra beina litt opp/ bøye seg fremover. Prøv å slappe av så godt det lar seg gjøre.

Det er i så fall helt normalt og er del av modningsprosessen din. Ikke noe å være redd for med andre ord.

Dersom stikningene er andre steder. Feks høyt oppe på magen (under brystene) så er det ikke ligamenter og du bør kanskje ta en ekstra telefon til legen. Smerter der kan være tegn på svangerskapsforgiftning.

Lykke til! Håper det går over snart!

Skrevet

Ring føden du, så vil de veilede deg derfra.

Jeg har hatt slike kraftige stikkinger, men de satt helt på siden nesten mot ryggen. Og så viste det seg at det bare var skikkelig luft i maven, fordi tarmene er presset ut til siden

Skrevet

Takk for svar :) Har hatt det litt på høyre side og opp på toppen av magen, eller hva jeg skal si... Er veldig ubehagelig, men går jo fort over, så har ikke vært redd eller noe... Vanskelig å vite om det skal være sånn eller ikke når man ikke har gjort dette før :P

Jeg skal til jordmor på tirsdag, så jeg kan jo ta opp det med henne, om det blir noe mer stikking i løp av helga. Kynnere har jeg nok av, men det er som du sier på en helt annen måte å på et annet sted... Gjerne nede i magen... Jeg får bare se d ann, så får vi se.. nhar bare vært de siste dagene...

Skrevet

Hei Iok!

Vær obs om du har det på toppen av magen. Det kan som sagt være et tegn på svangerskapsforgiftning. Og det må behandles i så fall. Hvis du er i det minste tvil så ring sykehuset i løpet av helgen. Ikke vent på at det skal "gå over".

Er jo vanskelig å gi gode råd ettersom det bare er du som vet hvordan det kjennes ut, men ikke ta noen sjanser. Ligamentsmerter sitter som sagt i lysken og mellom bena så da er det ikke det du har. Har du hatt protein i urinen, høyt blodtrykk eller hodepine?

Merket at jeg ble litt nervøs for deg nå. Det er i så fall bare en liten tur til sykehuset som skal til. De sjekker deg ut på kort tid. Ta en telefon til de i hvert fall da så kan de gi deg ordentlig råd i forhold til situasjonen. Håper du ringer de.

Lykke til.

Skrevet

Corneliuss :) Du er jo bare søt.

Må ikke være nærvøs, for det er ikke jeg... :P Jeg spurte en venninne som hadde svangerskapsforgiftning hvordan hun hadde det, og jeg har ingen lignende symtomer i det hele tatt! Så det kan jo bare være en form for mageknip...? Har ikke hatt d på noen dager nå, så derfor er jeg ikke bekymret :)

Har ikke hatt hodepine (med mindre jeg ikke er flink å drikke da...) ikke protein i urinen og ikke høyt blodtrykk :) Har det ergentlig ganske bra om dagen, men den stikkninga var litt vond der å da. Ellers er det fullt liv å stormendes jubel i magen :) Og tusen takk for tips og råd. Jeg skal følge med om det kommer igjen skal jeg snakka med lege/jormor :) Jeg LOVER ;)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...