Gå til innhold

Babyen sparker 6 timer i strekk uten pause! Normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 31 i dag og har en baby i magen som i går kveld sparket fra kl.19 - 01 på natta (da sovnet jeg - finally!) uten stopp, og det var skikkelig skikkelig ubehagelig sparking. Nå er det på an igjen kjenner jeg her, og jeg trodde ikke dette var helt normalt? At de ikke sovnet litt mellom slagene? Har jo gått gravid en gang før med en svært aktiv baby, men det var ikke som dette... Bør jeg ta en tlf til jordmor eller er dette helt normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også til tider lurt på om det kan være for mye liv... men det kan det ikke sa legen. Har også en veldig aktiv baby selv nå i uke 38 og med trangt om plassen. Veldig aktiv på kvelden men nesten ikke noe på formiddagen. Kan jo være de sparker i søvne? Jeg vet far gjør det... ;o)

Skrevet

Fått beskjed om at det er bare sunt. Gutten min er liv i fra 6 om morgnen til 11 om kvelden, kun med noen halvtimers stillhet underveis. Kommer til å få nok å gjøre når han kommer ut hehe. De andre 2 sov kun 2 halvtimer på dagen og våknet hver time gjennom hele natten.

Skrevet

Livlige krabater jo :) Koselig da..

Vesla her slekter på mamman sin vet jeg.. hehe.. stille og rolig men når det først er i gang så kjenner jeg a virkelig her :)

Skrevet

HAr det sånn jeg og - siden uke 26.... Har roet seg litt nå (tror hun har lagt seg med hodet ned), men samtidi har hun blitt større og sterkere så da kjennes sparkene som kommer bedre. Legen var veeeeldig fornøyd med aktiviteten i magen og lo godt da hun sparket etter doppleren på forrige kontroll. Greit for hun og si hvis indre organer ikke til stedighet er utsatt for bebivold! Men for all del, deilig å kjenne liv der inne.

Jeg klarer som regel ikke sitte i ro i mer enn 15-20 min i løpet av en dag - da er det så mye liv og røre at jeg må opp å gå og "vugge" med kroppen for å få ro igjen. Ikke så veldig effektive arbeidsdager på meg, med andre ord...

Skrevet

Har det sånn jeg pgså. Fra jeg har lagt to-åringen min og skal prøve å slappe litt av i 19-tiden om kvelden, til 24-02 er det full fart non-stop. Jeg har også undret om meg om det ikke burde være noen sovepauser på så lang tid. Jm sier det er tegn på trivsel og at mange barn sparker i søvne, men jeg har ikke på følelsen at dette er spark i søvne. Det er kickboksing-kamp mot et eller annet! Litt roligere siste ukene, men nå er det tre dager til termin så er vel begrenset hvor romslig det er der inne nå.

Sukker på etterm/kveld er forøvrig en garanti for å sette igang disse timelange raidene...

Skrevet

Heheh :-) Var også bekymret for det tidligere. Er i uke 36 nå (oiii, tiden flyr!) og lille tass i magen er fremdeles aktiv. Synes faktisk det blir mer og mer koselig enn "irriterende" etter hvert som tiden går, og begynner å bli overbevist om at jeg virkelig kommer til å savne sparkene når han er født. Han begynner bli sterk nå, så av og til er det litt vondt da. Men om morgenen om jeg ikke har kjent noe på en stund, må jeg legge meg på rygg for å kjenne om der er bevegelse. Jeg koser magen, stryker over tass og snakker til han hele tiden.

Når jeg spiser går han helt bananas, får liksom ikke spise i fred, det er litt morsomt da. Tror at så snart det kommer et næringskick går det rett i fletta på han. (Kan dette indikere hvordan han blir når han får sukker senere??;)

Av og til stikker han baken (tror det er den i allefall) rett ut, så magen ser helt deformert ut. Han hikker også mye.

Alt er et sunnhetstegn, men jeg håper også han ikke trives alt for godt der inne. Har lyst til å treffe han til termin :-)

Vi begynner vel alle å bekymre oss for om de får nok søvn allerede før de er født. Søtt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...