Gå til innhold

Hva ville du valgt med tanke på arv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal få utdelt arv nå som foreldren mine fortsatt er i livet. Arven tilsvarer 7-800 000. Jeg kan velge mellom strandlinje med en liten redskapsbuu som kun har persolnlig verdi. Denne strandlinjen ligger med min families hus og flere familiemedlemmer bruker denne plassen om sommeren (ikke vår eiendom da). Det lille bygget er ikke godkjent for overnatting. Ved eventuelt salg kan denne selges for mellom 4-800 000. Det har vært meglere her og vanskligheter med bygging i strandsonen gjør at det er usikkert med tanke på takst. Dette er på sørlandet på ett meget populært område der det aldri er salg og folk sitter på vent for salg. Det andre valget er penger men da får jeg ingen familiearv men 750 000 som jeg kan betale ned lånent mitt på. Vi har 1 mill i lån og blir da gjeldsfrie som 30åringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg sentimental, så jeg hadde gått for alternativ 2.

Skrevet

Hvem får strandlinja hvis ikke du skal ha den? Blir den i familien sånn at du får tilgang på den?

Tror kanskje jeg hadde valgt strandlinja uansett, særlig siden den ligger ved huset ditt. Tenk deg hvor mye verdien på eiendommen din stiger da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...