Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 Og hvordan trives dere med dette? Er det et yrke hvor det er mye bruk for folk tror dere?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 Etter finanskrisa, og kravet om utdanning, har ca 1/3 av de som jobbet som meglere sluttet. Så det er flere meglerhus, ihvertfall på Østlandet, som ser etter folk. Men det er ikke en 8-16 jobb!! Visninger og befaringer er på kveldstid og i helgene. Budrundene går uavhengig av klokke og dato( julaften og nyttår), og kjøp av bolig er som regel den største invisteringen folk gjør, og når de blir nervøse, etter 2 flasker vin, ringer de uansett om klokka er 0230. Her har vi nå måttet slå av telefonen mellom 24-06. Hvis du jobber hardt, og orker presset, kan du derimot tjene rimelig greit. ( timesbetalinga ligger sannsynligvis ca på det en barnehageassistent tjener, men med dobbelt så mange timer blir det ok). Lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #3 Skrevet 11. juni 2010 Takk for svar. Trives du med yrket? Jeg har og tenkt på å studere juss, vet at de og kan jobbe som meglere. Hva tenker du om det, jeg ser at Høyskolen i Bø tilbyr dette studiet, altså eiendomsmegling
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 Du har jo flere ben å stå på, om du studerer juss. Så hvis ikke studiene skremmer deg så tror jeg at jeg ville ha satset på det:-) Bare husk å sette regler for deg selv, og familien, om hvor mye du skal ofre for jobben. Etter å ha prøvd forskjellige arbeidsgivere, har jeg omsider funnet en hvor det er akseptert å være småbarnsforeldre!!! Her har vi ikke lønningspils og cocktails, her har vi tusenfrydtur med familiene, eller grillfest, skiturer o.l. Alle kurs/ seminarer blir holdt i nærheten, og på dagtid. Når man jobber så mye som de fleste meglere gjør, vil man ikke reise bort fra familien for å tilbringe enda mer tid på jobb!!! En arbeidgiver som hadde forståelse for dette, var gull verdt for vår familie:-)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2010 #5 Skrevet 11. juni 2010 Det forstår jeg godt. jeg tenker litt rundt det med yrke osv. Virker spennende med eiendomsmegling synes jeg, og så er jeg veldig glad i å lese bolig annonser på finn, men vet jo at det ikke er noen kvalifikasjon(fnis)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå