Gå til innhold

noen eiendomsmeglere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan trives dere med dette?

Er det et yrke hvor det er mye bruk for folk tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter finanskrisa, og kravet om utdanning, har ca 1/3 av de som jobbet som meglere sluttet. Så det er flere meglerhus, ihvertfall på Østlandet, som ser etter folk.

Men det er ikke en 8-16 jobb!! Visninger og befaringer er på kveldstid og i helgene. Budrundene går uavhengig av klokke og dato( julaften og nyttår), og kjøp av bolig er som regel den største invisteringen folk gjør, og når de blir nervøse, etter 2 flasker vin, ringer de uansett om klokka er 0230. Her har vi nå måttet slå av telefonen mellom 24-06.

Hvis du jobber hardt, og orker presset, kan du derimot tjene rimelig greit. ( timesbetalinga ligger sannsynligvis ca på det en barnehageassistent tjener, men med dobbelt så mange timer blir det ok).

Lykke til:-)

Skrevet

Takk for svar.

Trives du med yrket?

Jeg har og tenkt på å studere juss, vet at de og kan jobbe som meglere.

Hva tenker du om det, jeg ser at Høyskolen i Bø tilbyr dette studiet, altså eiendomsmegling

Skrevet

Du har jo flere ben å stå på, om du studerer juss. Så hvis ikke studiene skremmer deg så tror jeg at jeg ville ha satset på det:-)

Bare husk å sette regler for deg selv, og familien, om hvor mye du skal ofre for jobben.

Etter å ha prøvd forskjellige arbeidsgivere, har jeg omsider funnet en hvor det er akseptert å være småbarnsforeldre!!! Her har vi ikke lønningspils og cocktails, her har vi tusenfrydtur med familiene, eller grillfest, skiturer o.l. Alle kurs/ seminarer blir holdt i nærheten, og på dagtid.

Når man jobber så mye som de fleste meglere gjør, vil man ikke reise bort fra familien for å tilbringe enda mer tid på jobb!!!

En arbeidgiver som hadde forståelse for dette, var gull verdt for vår familie:-)

Skrevet

Det forstår jeg godt.

jeg tenker litt rundt det med yrke osv.

Virker spennende med eiendomsmegling synes jeg, og så er jeg veldig glad i å lese bolig annonser på finn, men vet jo at det ikke er noen kvalifikasjon(fnis)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...