Gå til innhold

Ingen liv enda.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er i uke 17, snart 18 nå men har enda ikke kjent noe liv. Detter er da førstegangsgraviditet, men jeg ser det er flere her som har kjent liv i uke 15-16.

Noen tips på hvordan jeg skal få kontakt med lille-gutten i magen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en bakliggende morkake, noe som gjør at jeg kjenner liv tidlig. Men, med nr 1 kjente jeg ikke liv før etter ultralyden i uke 18-19, med nr 2 kjente jeg i uke 17 ca. Denne gangen i uke 15 ca, men det er nok fordi det er to og.

 

Så tror ikke du skal bekymre deg, vent et par uker til, så skal du se det er fart i magen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er i uke 18 snart uke 19 og har heller ikkje kjent noe liv enda. Var hos jordmor for noen dager siden og fikk høre hjertelyd og alt var bra. Så eg vet det er liv der, men eg kjenner ikkje noe endå! Gleder meg til det begynner å sparke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok :) må prøve litt forskjelli. Begynner å bli litt lei av å vente.

Men i de siste dagene har jeg hadd stikking midt nede i magen. Har hadd på sidene før pga at det vokser, men ikke midt i. Er det noen andre som har opplevd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan spise sjokolade, kokosboller eller drikke kald cola eller saft :-) Sukker"sjokk" kan fremkalle liv og røre!

 

Er ikke alltid lett for førstegangs å kjenne hva som er bevegelse fra baby eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på UL i går å fikk vite at morkaken lå på hele framsiden av magen, og at det vart helt normalt å ikke kjenne liv enda, når det var på det viset.

Men har hadd en del bevegelse i magen i de 2 siste dagene. Så jeg tror det er like før nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror morkaka må ligge på fremsiden her å for er nå 18,5 uker på vei med nummer 2 og kjenner ingen ting. Kjente det tidligere med nr 1 så hos meg er det motsatt av nordmalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i alle bøkene at det normale er å kjenne liv rundt uke 20 når du er førstegansgravid, noe tidligere om du har barn fra før. Så da er det vel i grunnen bare å smøre seg med litt tålmodiget? (Selv synes jeg ikke tida frem til November kan gå fort nok...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...